A német vegyipari és fogyasztási cikkeket gyártó vállalat idei első félévi EBIT-je (kamat- és adófizetés előtti eredmény) 684 millió euró (701,7 millió dollár) volt, szemben az egy évvel korábbi 1,3 milliárd euróval. A nettó profit 447 millió euró lett, míg egy évvel korábban 942 millió eurót riportáltak. A korrigált működési eredmény pedig 1,43 milliárd euróról 1,17 milliárd euróra csökkent.
A Henkel-menedzsment az alapanyagárak és a logisztikai költségek drasztikus emelkedésére panaszkodott, amit nem tudott ellensúlyozni az árképzés és a költséggazdálkodás.
Ellenben az idei első hat hónapban 10,91 milliárd euró árbevételt értek el, szemben az előző évi 9,93 milliárd euróval, köszönhetően az összes üzleti régió jó teljesítményének.
A német vállalat fenntartja a korrigált működési eredményre vonatkozó idei prognózisát, de megemelte az értékesítési előrejelzését. Azt is közölte, hogy idén még mindig 9-11 százalékos korrigált működési marzsot lát. Továbbá,
a 2022-es pénzügyi évre 4,5-6,5 százalékos organikus árbevétel-növekedést várnak, míg eddig a 3,5-5,5 százalékos sávot célozták.
A Henkel Magyarország Kft. a kelet-közép-európai régió első Henkel-vállalataként 1987 óta van jelen. A hazai vállalat központja Budapesten van, és két gyárat működtet Körösladányban, valamint Környén.
Hazánkban jól ismert Henkel márkák: Fa, Syoss, Schwarzkopf, Igora, Persil, Tomi, Silan, Bref, Loctite, Pattex, Ceresit, Teroson.
A körösladányi Laundry & Home Care gyárban mosó- és háztartási tisztítószereket állítanak elő. A környei Adhesive Technologies gyárban multitechnológiai ragasztóanyagok készülnek ipari és lakossági felhasználásra, hazai és exportpiacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.