Az olyan nagy tengerentúli kiskereskedelmi láncok, mint a Walmart vagy a Nordstrom, szinte fuldokolnak a nyári készletekben. Ezért diszkontálják az árakat, s gőzerővel takarítanák ki a raktáraikat, hogy helyet szorítsanak a karácsonyi vásárnak. Miközben sorra érkeznek a profitfigyelmeztetések, és azt látni, hogy a fogyasztók, akik a nyár derekán még szembementek az inflációval, most épp az év végi vásárlási főszezon előtt vágják vissza a ruházati kiadásaikat, s a háztartási gépek forgalma is lanyhult.
A Best Buy figyelmeztette a befektetőket, hogy a vásárlók kevesebb tévét és elektronikai cikket vásárolnak, mert többet kell fizetniük az üzemanyagért és az élelmiszerekért. A Dollar General szerint a vásárlók a mindennapi cikkek olcsóbb verzióit keresik, s megnőtt a hitelkártya-használat.
A kereskedő cégek most különösen nehezen tudják összhangba hozni a kétféle fogyasztói igényt: egyrészt sokan még az emelkedő árak ellenére is szívesen költekeznek, míg mások már szinte kizárólag a leértékelésekre vadásznak. Ezért
az ágazat évek óta a legpesszimistább értékesítési prognózisokat közli a november és január közötti időszakra.
Bár a benzinárak csökkentek a júniusi csúcshoz képest, de még mindig magasabbak, mint egy évvel ezelőtt, s az infláció továbbra is négy évtizedes csúcsok közelében van . A munkanélküliség azonban továbbra is alacsony a történelmi átlagokhoz képest, s a bérek is emelkednek. A fogyasztói kiadások júliusban ugyan lassabb ütemben nőttek, mint az előző hónapban, az emberek összességében mégis jobban érzik magukat, hiszen a Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexe két egymást követő hónapban is javult. Az élelmiszerek, az üzemanyagok és a szolgáltatások árának emelkedése azonban visszafogja a fogyasztói hangulatot. A vásárlók többet fizetnek kevesebb áruért, és előnyben részesítik az élelmiszereket. Ezért a kereskedők erősen diszkontálják az alkalmi és sportruházati cikkeket, hogy minél előbb szabaduljanak a készletektől.
A Deloitte enyhe forgalomnövekedést jósol az ünnepekre, ám ez nagyrészt a magasabb árakat tükrözi majd
– mondta Rod Sides, a tanácsadó cég elemzője. Míg más szakértők azt mondják: a szűkösebb költségvetés azt jelenti, hogy az amerikai fogyasztók nem fogják kicserélni a romos kanapékat és nem vásárolnak új ruhákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.