Felülvizsgálja a Heathrow, a legnagyobb brit repülőtér legnagyobb főrészvényese – a spanyol Ferrovial –, érdemes e megválni a 25 százalékos részesedésétől. Az egyeztetések még korai fázisban vannak, az Ardian nevű magántőke-befektetési társaság közösen tenne ajánlatot a szaúd-arábiai állami befektetési alappal. A Ferrovial döntése még nem végleges, az sem biztos, hogy a stratégiai felülvizsgálat eredménye az eladás lesz. 

Slipstream sculpture by Richard Wilson, Terminal 2, Heathrow Airport, Heathrow, Greater London, England, United Kingdom, Europe (Photo by Charles Bowman / Robert Harding Heritage / robertharding via AFP)
Fotó: Charles Bowman / Robert Harding Heritage via AFP

A befektetők a jelek szerint díjaznák az exitet, a madridi tőzsdén közel 4 százalékos árfolyam-erősödés követte a Reutersen megjelenő spekuláció hírét. A JPMorgan elemzői szerint a világ ötödik legforgalmasabb reptére 25 milliárd dollárt ér a 16,2 milliárd dollárt kitevő adósságával együtt. Idén 54 millió utas fordulhat meg a Heathrow-n, a cégbe a spanyolok 16 évvel ezelőtt szálltak be. A szaúdiak megjelenése tovább növelné az arabok súlyát a tulajdonosok közt, a Qatar Investment Authority ugyanis 20 százalékos részesedéssel rendelkezik.