Kezd egyenesbe jönni a Toyota, erről tanúskodnak az augusztusi termelési adatok: a világ legnagyobb autógyártója a múlt hónapban 766,7 ezer autót szerelt össze, ez 44,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit és majd tíz százalékkal a 700 ezres havi termelési célkitűzést, mi több, rekordot jelent az augusztusi hónapokat nézve.
Ez egyébként az első pozitív éves összevetésű havi termelési adat március óta. A termelés sikeres felfuttatása láttán már azon morfondíroznak a japánok, hogy mégis tartani tudják a jövő márciussal záruló üzleti évükre megszabott 9,7 millió darabos volument. Júliusban 10,3 százalékkal voltak elmaradva az éves tervtől, most már csak 6,7 százaléknyira vannak tőle.
A kockázati tényezők között ott vannak a kínai Covid-korlátozások kivezetésével és a járvány esetleges visszatérésével kapcsolatos aggodalmak, valamint a csiphiány, amelynek elvileg bő egy éve véget kellett volna érnie, ehelyett a friss előrejelzések szerint a szűk keresztmetszet velünk marad jövőre is. A Toyota bevallása szerint viszonylag jól áll a csipek betárolásával.
A gyártás különösen a Toyota külföldi bázisain pörgött fel,
méghozzá 65,1 százalékkal. Odahaza az egy évvel korábbinál csak 5,6 százalékkal volt intenzívebb a termelés, de erre az előzmények miatt számítani lehetett.
Az értékesítések terén 3,8 százalékos visszaesésre került sor,
a Toyota globálisan 777 ezer autót adott el augusztusban,
ez húszezerrel kevesebb az előző havinál. A tengerentúli eladások augusztusban 8,9 százalékkal, 694,3 ezerre nőttek, ez is rekord az augusztusok történetében. Ugyanakkor hazai piacán a társaság forgalma 26 százalékra esett vissza, ami 82,8 ezer jármű értékesítését jelenti.
Legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 9,8 százalékos csökkentés mértek az augusztusi értékesítésben, ugyanakkor a termelés terén 11,9 százalékos bővülést regisztráltak. A Toyota részvényárfolyama egy százalékon belüli erősödéssel fogadta a kedvező híreket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.