Az Alphabet birtokolta Google a hirdetési gyakorlata miatt 25 milliárd eurós kártérítést fizethet az Egyesült Királyságban és Hollandiában – írja a Reuters.
A tech óriást a hírkiadók perelték be, amelyeket a Geradin Partners ügyvédi iroda képvisel a brit és a holland bíróságokon.
A brit versenyjogi fellebbviteli bíróság elé már beterjesztett keresetet Hollandiában várhatóan a következő hetekben nyújtja be az iroda. A felperesek célja, hogy a tech óriás megtérítse a hírkiadóknak és az online hirdetésekből élő weboldalaknak a reklámokból származó bevételkiesést. A holland keresetet a Google intézkedései által érintett kiadók nyújthatják be.
„Itt az ideje, hogy a Google felvállalja felelősségét, és visszafizesse azokat a károkat, amelyeket ennek a fontos iparágnak okozott. Ezért jelentjük be ma ezeket a kereseteket, hogy kártérítést kapjanak az európai és a brit kiadók” – mondta Damien Geradin, a Geradin Partners ügyvédi iroda munkatársa.
A kaliforniai vállalat bírálta a küszöbön álló jogi csatározást, mivel a cég szerint Európa-szerte konstruktívan működnek együtt a kiadókkal. „Ez a per spekulatív és opportunista. Ha megkapjuk a panaszt, határozottan harcolni fogunk ellene” – fejtette ki a Google szóvivője.
A tech óriás hirdetési technológiája a közelmúltban rengeteg kritikát váltott ki, a kiadók panaszai miatt a trösztellenes hatóságok is vizsgálják az amerikai vállalat tevékenységét, miközben a cég adatvédelmi és más versenyellenes gyakorlatok miatt is milliárdos bírságokat kapott. Például a francia versenyfelügyelet tavaly 220 millió eurós bírságot szabott ki a vállalatra, míg az Európai Bizottság és a brit kormány azt vizsgálja, hogy a Google adtech üzletága tisztességtelen előnyhöz jut-e a versenytársakkal és a hirdetőkkel szemben. A vállalat 2020-ban 147 milliárd dolláros bevételt ért el online hirdetésekből, többet, mint bármely más cég a világon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.