BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meghúzták a nadrágszíjat a H&M vásárlói

A harmadik negyedév gyengén indult a H&M svéd divatkereskedőnél, ám később javulást tapasztaltak, az őszi kollekciók pedig már jobb fogadtatásban részesültek, mint tavaly.

A vártnál gyengébb negyedéves eladásokról számolt be a svéd H&M csütörtökön, mivel a vásárlók az energia- és élelmiszerárak emelkedése miatt Európában is meghúzták a nadrágszíjat, és a világ második legnagyobb divatcikk-kereskedőjének a rivális Zarával is kőkemény piaci harcot kell vívnia.

Shoppers walk into the Swedish multinational clothing design, HONG KONG, CHINA - 2022/06/29: Shoppers walk into the Swedish multinational clothing design retail company Hennes & Mauritz, H&M store in Spain. (Photo by Budrul Chukrut/SOPA Images/LightRocket via Getty Images) HONG KONG, CHINA - 2022/06/29: Shoppers walk into the Swedish multinational clothing design retail company Hennes & Mauritz, H&M store in Spain. (Photo by Budrul Chukrut/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Fotó: Sopa Images / Getty Images

A svéd csoport harmadik negyedéves nettó árbevétele ugyan az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal, 57,5 milliárd koronára (1 svéd korona = 38 forint) nőtt, ám elmaradt a Refinitiv elemzői konszenzusában – az augusztus végén lezárt negyedévre – prognosztizált 5 százalékos növekedéstől. Ráadásul helyi valutákban mérve az eladások 4 százalékkal csökkentek.

A harmadik negyedév szektortársainkhoz hasonlóan a fő piacainkon nálunk is gyengén kezdődött, de később javulást tapasztaltunk, az őszi kollekciók pedig már a tavalyinál jobban indultak

– közölte a H&M, amely javarészt Európában értékesíti termékeit.

Az ágazat számára nagy kihívást jelent az európai üzleti klíma, hiszen a háztartások pénzügyi nehézségei itt a legsúlyosabbak – írták az RBC elemzői egy befektetőknek szóló jegyzetben, hozzátéve, hogy a német iparági adatok szerint a boltok forgalma csökkent az utóbbi hónapokban.

A H&M teljesítménye jelentősen elmaradt a spanyol Inditex Csoporthoz tartozó piacvezető Zaráétól, amely változatlan árfolyamon számolva a július 30-án lezárt negyedévben 16 százalékos árbevétel-növekedést ért el – amint arról néhány napja beszámoltak.

A spanyol csoport növekedési üteme ugyanakkor 11 százalékra lassult az augusztus 1. és szeptember 11. közötti időszakban.


Az Inditexnél egyébként szerdán őszi áremeléseket helyeztek kilátásba, annak ellenére, hogy a kereslet csökkenésétől tartanak.

A H&M részvényei, amelyek a szerdai zárásig egy év alatt 36 százalékkal kerültek lejjebb, csütörtök délig újabb 1,4 százalékkal, 112 svéd korona alá estek. 

 

Elemzők szerint az árfolyam esését fékezi a menedzsment megjegyzése az őszi kollekció fogadtatásával kapcsolatban.

A svéd cég szeptember 29-én teszi közzé komplett harmadik negyedéves gyorsjelentését.

Visszafogadta a H&M-et az Alibaba piactere

A kényszermunkagyanús hszincsiangi gyapotbojkott ügye félig-meddig nyugvópontra jutott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.