A vártnál gyengébb negyedéves eladásokról számolt be a svéd H&M csütörtökön, mivel a vásárlók az energia- és élelmiszerárak emelkedése miatt Európában is meghúzták a nadrágszíjat, és a világ második legnagyobb divatcikk-kereskedőjének a rivális Zarával is kőkemény piaci harcot kell vívnia.
A svéd csoport harmadik negyedéves nettó árbevétele ugyan az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal, 57,5 milliárd koronára (1 svéd korona = 38 forint) nőtt, ám elmaradt a Refinitiv elemzői konszenzusában – az augusztus végén lezárt negyedévre – prognosztizált 5 százalékos növekedéstől. Ráadásul helyi valutákban mérve az eladások 4 százalékkal csökkentek.
A harmadik negyedév szektortársainkhoz hasonlóan a fő piacainkon nálunk is gyengén kezdődött, de később javulást tapasztaltunk, az őszi kollekciók pedig már a tavalyinál jobban indultak
– közölte a H&M, amely javarészt Európában értékesíti termékeit.
Az ágazat számára nagy kihívást jelent az európai üzleti klíma, hiszen a háztartások pénzügyi nehézségei itt a legsúlyosabbak – írták az RBC elemzői egy befektetőknek szóló jegyzetben, hozzátéve, hogy a német iparági adatok szerint a boltok forgalma csökkent az utóbbi hónapokban.
A H&M teljesítménye jelentősen elmaradt a spanyol Inditex Csoporthoz tartozó piacvezető Zaráétól, amely változatlan árfolyamon számolva a július 30-án lezárt negyedévben 16 százalékos árbevétel-növekedést ért el – amint arról néhány napja beszámoltak.
A spanyol csoport növekedési üteme ugyanakkor 11 százalékra lassult az augusztus 1. és szeptember 11. közötti időszakban.
Az Inditexnél egyébként szerdán őszi áremeléseket helyeztek kilátásba, annak ellenére, hogy a kereslet csökkenésétől tartanak.
A H&M részvényei, amelyek a szerdai zárásig egy év alatt 36 százalékkal kerültek lejjebb, csütörtök délig újabb 1,4 százalékkal, 112 svéd korona alá estek.
Elemzők szerint az árfolyam esését fékezi a menedzsment megjegyzése az őszi kollekció fogadtatásával kapcsolatban.
A svéd cég szeptember 29-én teszi közzé komplett harmadik negyedéves gyorsjelentését.
Visszafogadta a H&M-et az Alibaba piactereA kényszermunkagyanús hszincsiangi gyapotbojkott ügye félig-meddig nyugvópontra jutott. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.