Két és fél éve, azaz 2020. március közepe óta nem látott, 1500 penny körüli szintre esett a Wizz Air árfolyama. Innen akár pattanhat is a részvény, hiszen ez egy technikailag rendkívül erős támasz, amely már többször is megtartotta a kurzust – írja az Erste Bank a befektetőknek szóló friss elemzésében.
Ráadásul Nagy András részvényelemző szerint a légitársaságok kilátásai is messze jobbak, mint anno a Covid-pánik közepette, még akkor is, ha az erős dollár és a globális gazdaság lassulása borzasztóan érinti őket is.
A hazai fapados persze csak az erős idegzetűeknek javallott, mivel a márciussal záruló, 2023-as üzleti évben várhatóan ismét veszteséges lesz. Ennek oka egyrészt a szektor nyári akadozása, ami a diszkontszolgáltatókat a kifeszített működési modelljük miatt még keményebben sújtotta.
Augusztus végére viszont az Erste szerint normalizálódott a helyzet, és jelenleg sem tapasztalhatók komolyabb fennakadások az európai légi közlekedésben.
Jövő nyárra pedig az ágazat szereplői rendezhetik soraikat.
A másik – már cégspecifikus – probléma, hogy a Wizz korábban rosszul értelmezett takarékosságból felhagyott az üzemanyag-beszerzési költség fedezésével, és későn kezdte el újra kitettsége kompenzálását. Mostanra ellenben újra elkezdték felépíteni a szokásos fedezeti pozíciókat.
Ezek a hátráltató tényezők mindazonáltal várhatóan már csak kisebb mértékben érintik a 2024-es üzleti évet, amikor Nagy András várakozása szerint egyenesen rekorderedményt szállíthat a Wizz.
A fapados szolgáltató a 157 darab Airbus A320-asból álló flottáját ugyanis 2026-ig 300 repülőre, 2030-ig pedig 500 gépre kívánja növelni.
Az európai jelenlét mellett pedig a Közel-Keleten, főként Abu-Dzabiban és Szaúd-Arábiában is dinamikus növekedést tervez a társaság. Az évtized végére már 50 repülőgéppel szolgálnák ki a szaúdi piacot.
A növekedési terv megvalósítása érdekében a vállalat szeptember közepén már meg is rendelt 75 darab Airbus A321neo és 27 darab Airbus A321XLR repülőgépet, melyek többségét 2025 és 2027 között fogják leszállítani. A megállapodás vételi opciót tartalmaz további 75 darab Airbus A321neóra, amelyeket 2028 és 2029 között vehet át a légitársaság.
Az elemzés arra is kitér, hogy a Wizz idei EBITDA-várakozásai alapján még a jelenlegi nyomott részvényárak mellett is túlárazásra utalhat riválisaihoz mérten 18-as EV/EBITDA-mutatója (vállalati érték/EBITDA), ám az Ersténél úgy vélik, ezt az évet az előre látható gyors növekedés miatt érdemes kivételnek tekinteni, és helyette inkább a jövő évi, de még inkább a kétéves EBITDA-várakozást figyelembe venni.
Az utóbbi alapján a Wizz Air mindössze 3-as EV/EBITDA mutatószámon forog, ami kedvezőbb a szektortársakénál, és alacsonyabb a fő rivális Ryanair mutatójánál is.
A társaság pénzügyi pozíciója változatlanul erős, a negyedév végén 1,6 milliárd eurónyi likviditással rendelkezett. Emellett szinte kizárólag fix kamatozású lízingekkel működik, így az általános kamat- és hozamemelkedés nem okoz költségnövekedést.
Ugyanakkor a tervezett dinamikus növekedési pályának értelemszerűen nem kedvez a finanszírozási környezet romlása, annak dacára sem, hogy a lízingek egyharmada euróalapú, ami egyfajta természetes devizafedezettséget biztosít.
Az elemző a veszteség limitáló stop-loss megbízást a 2016-os mélypont, 1380 penny alá, 1360 pennyhez javasolja elhelyezni. A javasolt kiszállási pontot pedig a 20 napos mozgóátlag alá rakná, 1850 pennyhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.