Másfélszeresére, 13,46 milliárd dollárra növelte bevételét a harmadik negyedévben az American Airlines, 50 millió dollárral túllépve az elemzői várakozásokon. Ez történelmi rekord, és a pandémiát megelőző békeév azonos időszakát is 13 százalékkal meghaladja, ami a légi közlekedési iparág talpra állását is jelzi.
Ennél is mutatósabb az idei első kilenc hónap teljesítménye, amely 75 százalékkal magasabb a Covid-korlátozásokkal átszőtt bázisidőszakban mértnél, és 35,78 milliárd dollárt tett ki. A napi átlagban 6700 járatot üzemeltető légitársaság a harmadik negyedévet már 930 millió dolláros üzemi nyereséggel zárta, ez az egy évvel korábbinál 56 százalékkal több.
Az üzemi marzs 6,3 százalékról 6,9 százalékra nőtt. Az American nagy léptekben folytatja veszteségeinek ledolgozását, olyannyira, hogy a háromnegyed éves kimutatásban már 225 millió dolláros szinten áll az üzemi eredmény, vagyis a légitársaság a nyáron átrepült a nyereségzónába.
A július–szeptemberi időszakban megtermelt nettó profit 483 millió dollár volt.
Egy részvényre vetítve (EPS) ez 69 cent, szemben a Refinitiv 58 centes elemzői konszenzusával. A járatkihasználtság 78,7 százalékról 85,3 százalékra javult, és az egyik legfontosabb mutató, az egy utasmérföldre eső bevétel is 33 százalékkal, 19,63 centre ugrott a nyári időszakban.
A teherszállító üzletágnál viszont már mutatkoznak a világgazdasági lassulás jelei, itt 16 százalékkal, 279 millió dollárra esett vissza a forgalom. A bevétele alapján a világ legnagyobb légitársaságának számító American hosszú távú kötelezettségei azonban még mindig hatalmasak, szeptember végén 34,18 milliárd dollárra rúgtak, igaz, a tavaly december végi adatokhoz képest itt 1,4 milliárd dolláros csökkenés figyelhető meg.
A 2020-ban az iparág teljes összeomlásától washingtoni tőkeinjekcióval megmenekült vállalat tartja magát eredeti tervéhez, és 15 milliárd dollárral akarja csökkenteni adósságát 2025 végéig – áll a gyorsjelentéshez fűzött közleményben.
Robert Isom, az American vezérigazgatója minden nehézség ellenére is optimistán látja a jövőt.
Az amerikaiak visszaszoktak a repülésre, a foglalások alapján a kereslet növekedése a nyári csúcsszezont követően is markáns marad,
s ebből a lezárt negyedévben partnereivel együtt több mint félmillió járatot indító American a versenytársainál is többet tud profitálni, köszönhetően annak, hogy legerősebb riválisánál 25 százalékkal „vastagabb” a menetrendje, míg üzemeltetési költségei az Egyesült Államok legfiatalabb átlagéletkorú flottájának birtokosaként relatíve alacsonyak.
A folyó negyedévre a 2019-es bázist 11-13 százalékkal felülmúló bevételt várnak úgy, hogy a járatszámukat 5-7 százalékkal alacsonyabbra tervezik. Mindent egybevetve az üzemi marzsukat 5,5 és 7,5 százalék közé lövik be, amivel azért túl nagy kockázatot nem vállalnak. Az EPS is 50–70 cent között lehet majd.
A kiváló adatokra 2,7 százalékkal erősödött az American Airlines részvényárfolyama
a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.