BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Enyhén csökkenő forgalomról számolt be az Ariel és a Lenor gyártója

A becsléseket felülmúló, de csökkenő forgalomról számolt be az amerikai Procter & Gamble, a cég magas szállítási és anyagköltségekkel és árfolyam-ingadozásokkal is kénytelen szembesülni.

Az Ariel, a Lenor, a Gillette, a Jar és a Head & Shoulders márkát gyártó amerikai vállalat, a Procter & Gamble (P&G) 20,6 milliárd dolláros forgalmat és 3,9 milliárd dolláros profitot jelentett a szeptember 30-án zárult negyedévben – írja a Bloomberg. 

Lisbon,,Portugal,-,June,6,,2015.,Photo,Of,Procter,&
Fotó: Shutterstock

Az 1837-ben alapított cég ezzel felülmúlta a 20,3 milliárdos becslést, profitja viszont 4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A P&G közölte, hogy termékcsaládjainak átlagárai 9 százalékkal emelkedtek szeptember végéig, miközben az értékesítés 3 százalékkal esett. Ebben az is benne van, hogy a vállalat néhány hónapja kivonult Oroszországból, az eurázsiai ország nélkül az eladások 1 százalékkal redukálódtak.

Ennek hátterében az áll, hogy a háztartási fogyasztási cikkek iránti kereslet eddig lassabb ütemben csökkent, mint a ruházati és az elektronikai termékek iránti érdeklődés, mivel a fogyasztók az alapvető cikkeket részesítik előnyben. A P&G szerint az  organikus árbevétel-növekedés – egy olyan mérőszám, amely kizárja a devizaárfolyam és az akvizíciók hatását – 7 százalékkal nőtt, ami felülmúlta az elemzői becsléseket.

 

Az egy részvényre jutó nyereség a szeptemberrel zárult három hónapban 1,57 dollár volt, ami meghaladja az 1,55 dolláros átlagos elemzői becslést.

A P&G magas szállítási és anyagköltségekkel, árfolyam-ingadozásokkal és inflációval kénytelen szembenézni, így a cég csökkentette az éves teljes árbevételre vonatkozó előrejelzését. A vállalat azt is közölte, hogy a 2023-as pénzügyi évre 1-3 százalékos forgalomcsökkenést vár, szemben a korábbi, stagnáló vagy 2 százalékos növekedést valószínűsítő előrejelzéssel.

Andre Schulten pénzügyi igazgató egy interjúban elmondta, hogy a vállalat a magasabb árak és a termékfejlesztések kombinációjával igyekszik a növekedést ösztönözni.

Az elmúlt évtizedek legnagyobb áremeléseivel hajtotta fel forgalmát a Nestlé

Mint kés a vajon, úgy hasítottak át a Nestlé áremelései a kereskedelmi csatornákon, növelve az inflációs nyomást és a svájci élelmiszeripari óriás eredményességét. A Nestlé az év első kilenc hónapját 69,1 milliárd svájci frankos bevétellel zárta, szemben a Refinitiv 68,9 milliárdos elemzői konszenzusával.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.