A Renault már tavasszal megpendítette, hogy lazít a Nissannal fennálló kétévtizedes szövetségén. Egyre reálisabb szcenárió, hogy a francia autógyártó eladja a japán cégben meglévő 43 százalékos részesedése egy részét. A Nissan arra törekszik, hogy ez a részesedés 15 százalékra csökkenjen. Cserében a Nissan csatlakozna a Reanult új egységhez, amely elektromos járműveket gyártana, ennek 51 százalékos részét birtokolná a Renault. A francia cég egy hagyományos vállalatot is megtartana, amely a belső égésű motorokra és a hibridekre összpontosítana.
A két cég nem kommentálta az értesüléseket, viszont tény, hogy Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a hétvégén Japánban tartózkodik. A Financial Times, a Wall Street Journal és a Bloomberg is teret adott a kiszivárogtatásoknak és spekulációknak.
A szövetség újrakalibrálása azért érdekes, mert az együttműködés atyja, Carlos Ghosn 2018-as tokiói letartóztatása óta csikorognak az eresztékek. És a Nissan csatlakozása esetén az EV-korszakba is átívelne a két autógyártó közti kétévtizedes partnerség. Miközben
a japán autógyártó régóta lázadozik az egyenlőtlen kapcsolat miatt, hogy a kisebb francia partner, ellenőrző 43 százalékos részesedéssel rendelkezik a Nissanban. Míg másfelől, a Renault vezetői úgy érezték, nem kapnak eleget a pénzükért, amely másutt jobban megtérülne.
A Renault kiszállását az is nehezíti, hogy a Nissan részvényeinek értéke 2018 óta több mint a felére csökkent. Nem igazán alkalmas a mostani piaci helyzet a pakett kiszórására. Ráadásul, az EV-forradalom új technológiát és költséges fejlesztéseket igényel. És egy ekkora horderejű ügyletet a Renault nagytulajonosának, a 15 százalékot birtokló francia állam képviselőjének is jóvá kell hagynia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.