BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem aggódik a fogyasztás miatt a világ legnagyobb sörgyártója

A versenytársakkal szemben továbbra is optimista a sörpiaci kilátásokat illetően a belga Ab InBev, amely idei növekedési céljait is javította a gyorsuló kereslet és az erős negyedéves eredmény miatt.

A vártnál erősebb értékesítési és profitszámokat közölt csütörtökön a belga Anheuser-Busch InBev (Ab InBev), amely a versenytársakkal szemben továbbra is optimista a sörpiaci kilátásokat illetően és ennek megfelelően egész éves eredményvárakozását is megemelte.

Friend in a pub drinking beer
Fotó: Henrik Sorensen / Getty Images

A világ legnagyobb sörgyártó vállalata 3,7 százalékkal többet értékesített az általa forgalmazott italokból, amelyek közé olyan márkák tartoznak, mint a Budweiser, a Corona vagy a Stella Artois. A fogyasztás gyorsabb ütemben bővült mint az első két negyedévben, különösen a mexikói és a dél-afrikai piacon bizonyult erősnek a terjeszkedés. Észak-Amerikában ezzel szemben 1,3 százalékkal kevesebb fogyott az aranyszínű nedűből.

A belga sörgyártónak sikerült az emelkedő költségeket a fogyasztókra áthárítania, illetve a drágább prémium márkák felé terelni a sörivókat. Egyedül Kínában nem működött ez a stratégia, ahol a rendkívül szigorú zéró-Covid-politika visszafogta a gazdasági növekedést, visszavetve az alkoholfogyasztást is.

A leuveni székhelyű vállalat árbevétele 12 százalékkal 15,09 milliárd dollárra nőtt éves alapon, nyeresége viszont egy százalékkal erodálódott, és 1,68 milliárd dollárt tett ki a július és szeptember közötti időszakban.

A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) viszont 6,5 százalékkal 5,31 milliárd dollárra emelkedett, meghaladva ezzel az 5,2 százalékos bővülést jelző elemzői konszenzust. Az egész évre is a korábbi 4–8 százalék helyett immár 6-8 százalékos EBITDA-bővüléssel kalkulál a vezetőség.

Továbbra is erős fogyasztói keresletet tapasztalunk sörportfóliónk iránt, miközben dinamikusan változó piaci környezetben navigálunk

– mondta Michel Doukeris vezérigazgató.

Nem mindenki ennyire optimista, a Heineken tegnap közzétett, lanyhuló keresletről árulkodó jelentése mellett a sörfogyasztás további lassulását vetítette előre a magas infláció miatt. A dán Carlsbergnél pedig az áremelkedés okozta volumencsökkenés mellett leginkább attól tartanak, hogy a fogyasztók az olcsóbb márkákra nyergelnek át.

Az AB InBev részvényei hat százalékkal erősödtek kora délutánig, ezzel ledolgozták az év eleje óta elszenvedett árfolyamesés felét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.