A vártnál erősebb értékesítési és profitszámokat közölt csütörtökön a belga Anheuser-Busch InBev (Ab InBev), amely a versenytársakkal szemben továbbra is optimista a sörpiaci kilátásokat illetően és ennek megfelelően egész éves eredményvárakozását is megemelte.
A világ legnagyobb sörgyártó vállalata 3,7 százalékkal többet értékesített az általa forgalmazott italokból, amelyek közé olyan márkák tartoznak, mint a Budweiser, a Corona vagy a Stella Artois. A fogyasztás gyorsabb ütemben bővült mint az első két negyedévben, különösen a mexikói és a dél-afrikai piacon bizonyult erősnek a terjeszkedés. Észak-Amerikában ezzel szemben 1,3 százalékkal kevesebb fogyott az aranyszínű nedűből.
A belga sörgyártónak sikerült az emelkedő költségeket a fogyasztókra áthárítania, illetve a drágább prémium márkák felé terelni a sörivókat. Egyedül Kínában nem működött ez a stratégia, ahol a rendkívül szigorú zéró-Covid-politika visszafogta a gazdasági növekedést, visszavetve az alkoholfogyasztást is.
A leuveni székhelyű vállalat árbevétele 12 százalékkal 15,09 milliárd dollárra nőtt éves alapon, nyeresége viszont egy százalékkal erodálódott, és 1,68 milliárd dollárt tett ki a július és szeptember közötti időszakban.
A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) viszont 6,5 százalékkal 5,31 milliárd dollárra emelkedett, meghaladva ezzel az 5,2 százalékos bővülést jelző elemzői konszenzust. Az egész évre is a korábbi 4–8 százalék helyett immár 6-8 százalékos EBITDA-bővüléssel kalkulál a vezetőség.
Továbbra is erős fogyasztói keresletet tapasztalunk sörportfóliónk iránt, miközben dinamikusan változó piaci környezetben navigálunk
– mondta Michel Doukeris vezérigazgató.
Nem mindenki ennyire optimista, a Heineken tegnap közzétett, lanyhuló keresletről árulkodó jelentése mellett a sörfogyasztás további lassulását vetítette előre a magas infláció miatt. A dán Carlsbergnél pedig az áremelkedés okozta volumencsökkenés mellett leginkább attól tartanak, hogy a fogyasztók az olcsóbb márkákra nyergelnek át.
Az AB InBev részvényei hat százalékkal erősödtek kora délutánig, ezzel ledolgozták az év eleje óta elszenvedett árfolyamesés felét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.