A pénteki amerikai piacnyitás előtt közölte negyedéves számait a Citigroup. A harmadik negyedévben a nettó profit 3,5 milliárd dollárra, azaz részvényenként (EPS) 1,63 dollárra csökkent az egy évvel korábbi 4,6 milliárdról, vagyis részvényenként 2,15 dollárról.
Az elemzők EPS-várakozása 1,42 dollár volt. A nyereség csökkenése részben a hitelezési veszteségtartalékok növekedéséből eredt. A Citigroup a negyedév során nettó 370 millió dollárral növelte a hitelezési veszteségekre elkülönített céltartalékát. A negyedévre vonatkozó teljes céltartalék 1,37 milliárd volt.
A befektetők előbb másfél százalékos eséssel büntették a bankot a nyitás előtti kereskedésben, majd közel egyszázalékos emelkedéssel jutalmazták.
Amíg a profit csökkent, a bevétel bővült.
A bank 18,51 milliárd dolláros bevételről számolt be, szemben az elemzők által várt 18,25 milliárddal. Év/év alapon 6 százalékos a növekedés.
A Citigroup a kereskedési tevékenységét 3,06 milliárd dolláros fix bevétel és 1,01 milliárdos részvénybevétel jellemezte. Az elemzők 3,19 milliárdot, illetve 965 millió dollárt vártak ezeken a sorokon.
A recessziós félelmek és az emiatt prognosztizált hitelezési veszteség várakozások miatt
a Citigroup részvényei az idén 29 százalékot zuhantak,
alulmúlva olyan széles piaci indexeket, mint a 17,3 százalékot eső Dow Jones és a 23 százalékot szánkázó S&P 500.
A New York-i székhelyű bankot tavaly vette át Jane Fraser vezérigazgató, akinek a vezetésével az Egyesült Államokon kívüli lakossági banki piacokról kivonulnak. A Citi 520 millió dollárt könyvelt a harmadik negyedévben az ázsiai fogyasztói üzletágának eladása révén. A jövő év első negyedének végéig szinte minden intézményi ügyfélszolgáltatást megszüntetnek Oroszországban. De a Citigroup még a szerkezetátalakítás után is több külföldi tevékenységet folytat, mint amerikai riválisai, így jobban kitett a recessziónak. Emellett
a szektortársakhoz hasonlóan a befektetési banki bevételek meredek visszaesésével küzd.
A Citigroup 631 millió dolláros befektetési banki bevételről számolt be a harmadik negyedévben, ami több mint 60 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.