Közzétette negyedéves beszámolóját a McDonald’s, amely szerint a július–szeptemberi időszakban az elemzői várakozások feletti árbevételt sikerült elérni, köszönhetően elsősorban a megugró nyersanyagköltségekre hivatkozással gond nélkül végrehajtott áremeléseknek. Arra azonban vigyáztak, hogy a hamburger és sült krumpli ára jóval olcsóbb maradjon, mint az éttermi étkezés.
A negyedév utolsó hónapja különösen jól sikerült az amerikai piacon, ahol a gyorséttermek látogatottsága több mint hat százalékkal múlta felül a tavaly szeptemberit. A több vendég magasabb költéssel párosult: a McDonald’s éttermekben mért harmadik negyedéves forgalom 9,5 százalékkal emelkedett, míg a Refinitiv konszenzusa csak 5,8 százalékos növekedést várt.
A vezető terméket, a Big Mac szendvicset 5,15 dollárért árulták, szemben az egy évvel korábbi 4,93 dollárral. Áttételes módon a gyorséttermek forgalmát a benzinárak csökkenése is segítette a nyár közepi csúcsdöntések után.
A társaság globális bevételei 5,87 milliárd dollárt tettek ki, a zöldhasú erősödése azonban – ahogy más amerikai központú vállalatokat is sújtva – számukra is szembeszelet jelentett. De még ez az érték is felülmúlta az 5,69 milliárd dolláros várakozásokat. A nettó nyereség 8 százalékkal 1,98 milliárdra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.