BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb céget vásárol fel a Lego tulajdonosa

A Lego mögött álló Kirkbi ezúttal egy amerikai céget kebelez be, ami iskolásoknak készít rövid oktató videókat és animációkat.

A Lego tulajdonosa, a Kirkbi 875 millió dollárért felvásárolja a Brainpop nevű amerikai céget, ami oktató animációkat készít iskoláknak – írja a WSJ.

Dispute over minifigures: Lego sues toy retailers
Fotó: Friso Gentsch / DPA Picture-Alliance via AFP

A dán vállalat közölte, hogy oktatási üzletág létrehozását tervezi.

A Lego 75 százalékát birtokló Kirkbi Lego Education néven egy olyan részleget is működtet, ami iskolákban való használatra tervezett Legókat gyárt, azonban a cég közleménye szerint a Brainpop felvásárlása után nem lesznek Legóval kapcsolatos animációk, a vállalat külön marad a játéküzletágtól.

Az ügylet hírére azután derült ki, hogy a Lego a múlt hónapban két számjegyű bevétel-növekedésről számolt be az év első feléről, félresöpörve a gazdasági aggodalmakat. A cég ezzel megszilárdította az iparág értékesítési előnyét az amerikai rivális Hasbroval és Mattelel szemben.

Az elmúlt években a Kirkbi igyekezett a Lego játékokon túl is terjeszkedni. 2019-ben tagja volt annak a konzorciumnak, amely megállapodott a Madame Tussauds viaszmúzeum és a Legoland vidámparkok üzemeltetőjének megvásárlásáról. Az év elején pedig 1 milliárd dollárt fizetett az Epic Games kisebbségi részvénycsomagjáért.

A Brainpop videói és animációi több nyelven is elérhetők világszerte, de közönsége elsősorban amerikai.

Scott Kirkpatrick, a cég vezérigazgatója szerint a Kirkbi segíthet a Brainpopnak a nemzetközi jelenlét fejlesztésében. Az üzlet lehetőséget ad a Brainpop további növekedésére – mondta a cégvezér, aki az akvizíció után is a Brainpop vezérigazgatója marad.

A Brainpop alapítója, Avraham Kadar szerint a vállalat az elmúlt 23 évben számos ajánlatot kapott, de nem bízott abban, hogy a felvásárlók megőriznék a márkát. Egy látogatás a Lego szülővárosában, a dániai Billundban viszont meggyőzte őt arról, hogy a Kirkbi kezében jó helyen lesz a Brainpop.

A Brainpop videói, animációi általában hat percig tartanak, a cég szerint évente 25 millió gyereket érnek el az amerikai iskolai körzetek kétharmadában. A videók témái többek között a matematika, a természettudományok és a művészetek szerepelnek, valamint különböző évfolyamoknak szólnak.

Legóból és Fortnite-tal építi a metaverzumot a Sony

Kétmilliárd dollárnyi befektetést gyűjtött az Epic Games a Sonytól és a Lego jogait birtokló befektetői körtől, akik a metaverzum koncepció térnyerése miatt nagy fantáziát látnak a virtuális platformokat fejlesztésében is élen járó amerikai játékszoftver-gyártóban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.