Egymilliárd eurót is bukhat a Danone a folyamatban lévő oroszországi kivonulásán. A tejtermékeiről ismert francia óriásvállalat a Renault-hoz hasonlóan piacvezető volt Oroszországban a Prostokvashino márkája révén, a bevételeinek 5 százaléka onnan származott az év első kilenc hónapjában.
Autógyártó „honfitársához” hasonlóan gondos mérlegelés után a Danone arra jutott, hogy az ukrajnai orosz agresszióra válaszul mégis leválasztja ottani üzletágát, és kivonul az országból.
Egyedül a csecsemőtápszer-ellátást tartja meg saját kézben.
Februárban első lépésben még csak új beruházásainak felfüggesztéséről döntött a cég, s több nyugati riválisához hasonlóan fenntartotta termelését, mivel
erkölcsi kötelességének érezte, hogy az ott élők stabil élelmiszer-ellátásáról gondoskodjon.
Riválisai közül svájci Nestlé továbbra is szállít a többi között bébitápszereket Oroszországba, a szintén francia Bonduelle zöldségfeldolgozó és konzervgyártó és a brit Unilever viszont még csak nem is gondolkozott el a távozás gondolatával, sőt az utóbbi hosszú távon tervez a helyi piaccal.
A Danone közleményben tudatta a piaccal oroszországi kivonulásának tervét, mint írja, ezt felelősségteljes módon kívánja végrehajtani, úgy, hogy közben megnyugtatóan gondoskodjon az ottani 7200 dolgozójának sorsáról is. A cég tizenhárom regionális termelőegységgel rendelkezik Oroszországban. Leszögezik, hogy a válás a legjobb a lehetséges opciók közül.
A tőzsde pozitívan fogadta a fejleményeket, a péntek reggeli bejelentés után 1,5 százalékot emelkedett a Danone részvényárfolyama a párizsi kereskedésben. A francia élelmiszeripari vállalat arról azonban nem tájékoztatott, hogy az eladásból mekkora bevételre számít, csupán azt közölte, hogy orosz cégek jelentkezését várja. A Renault mintájára még az is elképzelhető, hogy a visszatérés reményében visszavásárlási opciót is kikötnek majd a leendő vevővel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.