Az épületenergetikai felújításokhoz kapcsolódó hőszigetelő termékek kiemelkedő forgalmi teljesítményének köszönhetően 9 százalékkal nőtt a Masterplast árbevétele a harmadik negyedévben. A vállalat számára kedvező árfolyammozgások következtében az eddigi legmagasabb harmadik negyedéves adózott eredményét érte el a társaság, melynek 5,55 millió eurós értéke mintegy 10 százalékkal haladta meg az eddigi csúcsot. Az első kilenc hónapot követően a társaság adózott eredménye immár 20 százalékkal magasabb értéket ért el a bázishoz képest, amivel a szeptemberben megemelt éves eredménycél 94 százaléka teljesült.
A vállalat értékesítési árbevétele 55 millió euró volt a harmadik negyedévben. Az energiaválság, az infláció és a kamatkörnyezet romlása azonban érezteti a hatását az építőiparban is. Az új építéshez kapcsolódó termékek iránti kereslet részben már emiatt, részben pedig a korábbi ellátási problémák okán felhalmozott magas piaci, kereskedelmi készletek miatt csökkent.
Mindemellett a felújítási szektor, főként az épületenergetikai korszerűsítéshez kapcsolódó hőszigetelő anyagok iránit kereslet bővülő pályán van. A harmadik negyedévben is jelentősen, mintegy 29 százalékkal nőtt a hőszigetelő termékek értékesítése. Ebben meghatározó volt a magyar piac teljesítménye, a megugró energiaárak és az év végéig igénybe vehető felújítási támogatás keresletélénkítő hatása.
A társaság árbevételének immár 61 százaléka származott a hőszigetelő anyagok értékesítéséből, amelyek túlnyomó részben saját gyártású termékek.
A növekvő energiaárak és működési költségek, valamint az ellátásbiztonság érdekében korábban felhalmozott magas alapanyagkészletek időszakosan visszafogták a vállalat üzemi eredményességét. A következő időszak működésében a hőszigetelő termékek gyártási hatékonyságának fokozása, a magasabb árszintű alapanyagkészletek kifuttatása és az energiagazdálkodásra irányított fókusz támogathatja az üzemi eredmény arányának javulását.
Az energiaárak negatív hatásainak kiküszöbölése érdekében a vállalat 1,5 milliárd forint értékű energetikai beruházás megvalósítását célozza, amelyhez 675 millió forint támogatásra pályázik a Gyármentő program keretein belül.
Az EBITDA (10,4 százalékos marzs mellett) 5,7 millió euró értéket ért el a harmadik negyedévben, ami 9 százalékkal elmarad a bázistól. A vállalat számára kedvező árfolyammozgások ellentételezték a forint leértékelődésének eredményrontó hatását. Így a Masterplast adózott eredménye 5,55 millió euró lett, ami 10 százalékos növekedés a bázisidőszak 5,03 milliós nyereségéhez viszonyítva, és az eddigi legmagasabb harmadik negyedéves profiteredmény a vállalat történetében. A cég fenntartja a szeptemberben közzétett, 18,1 millió euróra emelt adózott eredményének előrejelzését a 2022-es évre, ami az első kilenc hónapot követően 94 százalékban teljesült.
Gyorsulhat és markánsabb lehet az építőiparban a makrogazdasági folyamatok és az energiaválság miatt bekövetkező változás. Az új építések indítása, valamint a beruházási kedv nagyobb arányban csökkenhet, miközben a felújítási szektor és azon belül is főként az épületenergetikai korszerűsítési munkákhoz kapcsolódó hőszigetelőanyag-piac pedig lendületesen bővülhet, amit a REPowerEU program keretein belül várhatóan megjelenő erőteljes épületenergetikai támogatási programok tovább gyorsíthatnak az európai piacokon. Továbbra is prioritás a gyártásfejlesztési beruházásaink termőre fordítása, amellyel fenntarthatóan biztosítani tudjuk a növekedési terveink hátterét. Az anyagi forrásaink adottak, számunkra kedvező, stabil finanszírozást biztosítottunk a céljaink megvalósításához
– mondta el Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.