Galaktikus sebességbe kapcsoltak szerdán a kínai elektromosautó-gyártó cégek részvényei a Nasdaqon. A Nio és a Li Auto papírjai is kitettek magukért, laza 19,5 százalékos, illetve 9 százalékos drágulásukkal, ám az igazi szenzációt az Xpeng 43 százalékos erősödése keltette.
Pedig az XPeng szerdán közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentése minden volt, csak nem szívderítő.
A cég 6,8 milliárd jüanos (930 millió euró) bevételei még csupán kismértékben, azaz nagyjából 1 százalékkal múlták alul a várakozásokat, ám 330 millió eurós nettó vesztesége már 14 százalékkal lépte túl az elemzői konszenzust.
Az, hogy a részvényárfolyam ennek ellenére ilyen erősen emelkedett, valószínűleg Brian Gu elnök nyilatkozatainak is köszönhető, aki megerősítette ugyan, hogy a pandémia miatt ellátási láncbeli problémák merültek fel, valamint hibákat követtek el a járművek árképzésében is, ám hozzátette, azóta belső szerkezetátalakításra került sor. Például Hi Csiao-peng, az XPeng alapítója is közvetlen vezetői szerepet fog betölteni.
Emellett kiadásaikat is szignifikánsan csökkentik, az új gyártóüzemre és az új platform kifejlesztésére már nem is kell költeni – tette hozzá.
Nagyon kevés beruházásunk van hátra, ami koncentráltabbá és hatékonyabbá tesz minket
– mondta Gu, aki szerint jövő év második felétől a vállalat felpörgeti nyereségtermelését.
Elemzők szerint a robbanásszerű emelkedés azzal is összefüggésben áll, hogy az állandó kínai pandémiás lezárások miatt a befektetők még sokkal gyengébb eredményadatokra számítottak.
A több mint 40 százalékos emelkedés után kialakult 10,7 dolláros kurzus még mind 80 százalékkal gyengébb, mint az év eleji 50 dolláros árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.