Nagyot ment az Uber az amerikai nyitás előtti kereskedésben. A fuvarszervező kedden reggel jelentett, s
a kedvező negyedéves gyorsjelentés nyomán már a tőzsdeharang előtti 12 százalékot ralizott
a cég részvénye a New York-i tőzsdén.
A szeptemberben zárult három hónapban a társaság bevétele 72 százalékkal, 8,34 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A korrigált bevétel – amely bizonyos kiadásokat nem tartalmaz – elérte az 516 millió dollárt, amely az eddigi legerősebb szám ezen a soron. Mindkét mutató meghaladta a Wall Street várakozásait.
Biztató, hogy
a cég alaptevékenysége milyen jól teljesít egy ennyire bizonytalan globális makrogazdasági környezetben
– mondta Dara Khosrowshahi vezérigazgató.
Az Uber továbbra is nettó veszteséget könyvel, ezúttal 1,2 milliárd dollárt.
Amit két ázsiai partnerében – a kínai Didiben és a szingapúri Grabban – lévő befektetések átértékelésével magyaráz a társaság. Egy évvel korábban 2,42 milliárd dollár volt a veszteség.
Az Uber bruttó foglalásai 26 százalékkal, 29,12 milliárd dollárra nőttek, bár ez elmaradt a 29,63 milliárd dolláros elemzői konszenzustól. A folyó negyedévben 30–31 milliárd dollár közötti foglalásra számítanak, míg a Wall Street 32 milliárd dollárt prognosztizált. A várt növekedés 16–20 százalék lehet, szemben az előző év azonos negyedévében közzétett 56 százalékkal.
A cég legélénkebb figyelemmel kísért pénzügyi mutatója,
a korrigált EBITDA 600 és 630 millió dollár között lehet a folyó negyedévben, míg a Wall Street 568 millió dollárt vár.
Az Uber részvényei az elmúlt 12 hónapban alulteljesítették a szélesebb piacot, majdnem 40 százalékot zuhantak. Így még a 30 százalékot süllyedő, technológiailag farnehéz Nasdaq Composite indexet is alulmúlták.
Az elmúlt negyedévekben jelentősen csökkent az érdeklődés a karantén idején rendkívül népszerű ételszállítás iránt.
Az Uber Eats idei harmadik negyedéves bevételei mégis 24 százalékos növekedést mutatnak év per év alapon.
Aggodalomra ad okot, hogy az infláció által szorongatott és a recesszió miatt aggódó fogyasztók vajon hajlandók-e továbbra is prémiumot fizetni az ételkiszállításért, s elfogadják-e a magas fuvardíjakat?
Pozitívum, hogy
a pandémia kitörése óta először futott fel az aktív telekocsisofőrök száma a 2019-es szintre,
miközben a rivális Lyft fuvarmegosztó már egy éve küzd a krónikus sofőrhiánnyal. Ám sem az Uber, sem a Lyft nem tesz közzé árazási adatokat, s azt sem közli, hogy hány további sofőrre van szüksége a kereslet kielégítéséhez. Az elemzők a sofőrhiány enyhülése esetén sem számítanak arra, hogy a viteldíjak visszatérjenek a prepandémiás szintekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.