Fenntartja a Wizz Air részvényeire kiadott vételi ajánlását és 2200 pennys célárát a Concorde – közölte a hazai befektetési cég pénteken. A célár a részvények csütörtöki 1822 pennys záróárához mérten még mindig 21 százalékos prémiumot tartalmaznak.
A fapados légitársaság november 2-án közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből kiderült, hogy a várakozásoknál némileg magasabb operatív eredményt ért el, ugyanakkor ez sem volt elég, hogy az első fél évet nyereségesen zárja. Optimizmusra ad azonban okot, hogy a járvány előtti időszakhoz képest továbbra is magasabb jegyárakra számít a társaság.
Emellett Bukta Gábor részvényelemző azt is kiemelte, hogy az 1,6 milliárd eurót meghaladó készpénzállomány több alulpozícionált és shortos befektetőt kijózaníthatott az elmúlt napokban, ugyanis ennek fényében csekély a valószínűsége, hogy a közeljövőben tőkeemelésre kerülhet sor.
Az elemző szerint ez is hozzájárulhatott a részvényárfolyam elmúlt hetekben látott emelkedéséhez.
Emellett a legfontosabb pozitívumok közé tartozik a rugalmas kereslet a légi utazások iránt, illetve, hogy a várható utaskilométerre jutó bevétel (RASK) jobb lett, mint amivel korábban számolt a Concorde. Ráadásul nagyon magasak lettek az egy utasra jutó kiegészítő bevételek is.
Kedvezőtlen ugyanakkor, hogy megnövekedett a tőkeáttétel,
a nettó adósság 3,5 milliárd euró volt, ami 4,5-szörös nettó adósságot jelent a pandémia előtti normál EBITDA arányában.
Szintén nem túl szívderítő, hogy jól érzékelhetően emelkedtek a nem-üzemanyag jellegű költségek is.
A jövőbeli kilátások között Bukta Gábor megemlíti, hogy a Wizz a 2019-es normalizált kapacitásának 135 százalékának bevetésére készül pénzügyi éve második felében (október–március), ami elmarad a korábban beharangozott 140 százalékos tervtől.
A jegyár környezet viszont ellenállónak tűnik a globális és regionális makrogazdasági kockázatok ellenére, mivel a cég arra számít, hogy az egy utaskilométerre jutó bevétel a második félévben 10 százalék alatti növekedésre lehet képes.
A Wizz megerősítette, hogy visszatérnek az üzemanyag és az ETS-kreditek (az uniós kibocsátás-kereskedelmi rendszer egységei) szisztematikus fedezéséhez. A társaság ugyanakkor továbbra sincs abban a helyzetben, hogy további pénzügyi iránymutatást adjon az év hátralévő részére.
A hazai diszkontszolgáltató jelenleg egy 172 repülőgépből álló flottával rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.