Újabb csúcsokat döntött az AutoWallis árbevétele és nyeresége az első három negyedévben,
miután a nyári hónapokban is kiváló számokat ért el a tőzsde autós vállalata. Az árbevétel és a nyereség már az idei harmadik negyedév végén jelentősen meghaladta a tavalyi egész éves számokat. A kiváló mutatók mögött elsősorban a növekedési stratégia következetes megvalósítása, így az organikus és akvizíciós növekedés, valamint a feszes költséggazdálkodás áll.
Az AutoWallis 209 milliárd forintos árbevétel mellett, 7,6 milliárd forintos nettó nyereséggel zárta az év első kilenc hónapját. Ami
részvényenként 17,3 forintos nyereséget jelent a jelenleg 90 forint körül mozgó árfolyam mellett.
A növekedés elsősorban organikus volt, bár a második negyedévben már a szlovén Avto Aktiv eladásai is növelték a számokat. A nagykereskedelmi üzletág árbevétele 46, míg a kiskereskedelmié 40 százalékkal bővült. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, 40 százalékkal, 176 milliárd forintra emelkedett. Így a fedezet 13 százalékról 16 százalékra emelkedett az első kilenc hónapban. Ez elsősorban az autógyártók szállítási zavarai okozta volumennövekedésnek tudható, illetve egyéb gazdasági hatások – árfolyamemelkedések – kezelésére életbe léptetett intézkedéseknek köszönhető. Vagyis egyszeri hatások eredője.
Az igénybe vett szolgáltatások értéke 39 százalékkal bővült, az értékesítés növelését támogató marketing költések, illetve a bérautószolgáltatás ismét fellendülő forgalmához kapcsolódó forgalomarányos költségek növekedése miatt. A személyi jellegű ráfordítások 53 százalékos emelkedését elsősorban a létszámnövekedés és a munkaerőpiaci változások követésére végrehajtott béremelés, valamint az Avto Aktív akvizíciója okozta. A csoport átlagos létszáma 122-vel, 828 főre nőtt.
A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első fél évben 1,2 milliárd forint veszteséget mutattak, ami a 2021-es bázisidőszakhoz képest 865 millió forintos ráfordítás növekedést jelent. Ez főként annak köszönhető, hogy
a bázis időszaki 60 millió forintos árfolyamveszteséghez képest idén 720 millió forint értékű nettó árfolyamveszteséget számolt el a csoport,
amelyből 747 millió forint nem realizált veszteség.
A régió 14 országában jelen lévő AutoWallis
messze a hazai és európai piaci átlag feletti teljesítményt mutat az autóértékesítésben negyedévről-negyedévre: miközben a magyar és az európai új autó értékesítés 9, illetve 10 százalékkal zsugorodott, az AutoWallis 27 százalékkal több, összesen 23 890 darab gépjárművet értékesített az idei első három negyedévben. Az orosz–ukrán háború és chiphiány miatti ellátási és gyártási nehézségek az első fél évben, különösen a második negyedévben jelentősen csökkentették az átadható autók számát. A harmadik negyedévben azonban a korábban át nem adott autók késleltetett leszállítása növelte az értékesítési számokat.
Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója szerint, folytatódott az elmúlt negyedévek trendje, így
az értékesítési számokat, az árbevételt és nyereséget tekintve is rekordévet zárhat a csoport 2022-ben.
A vezérigazgató megerősítette: az eredménynövekedés eddigi terv feletti üteme miatt nem zárja ki, hogy a stratégiai tervszámokat felemelik, jelenleg ennek lehetőségét vizsgálják. Hozzátette, hogy az ősszel lezárt, illetve bejelentett akvizíciók is (Renault Hungária, Nelson flottakezelő üzletág, JóAutók.hu, Autó-Licit.hu felvásárlása) a kitűzött célok teljesülését támogatják. Kiemelte, hogy a növekvő infláció, az emelkedő finanszírozási költségek, a várakozások szerint közelgő gazdasági visszaesés óvatosságra inti az iparág szereplőit, ugyanakkor katalizálhatja a már elindult konszolidációs folyamatot, amit a stabil tőkeháttérrel és finanszírozással rendelkező AutoWallis növekedési stratégiájának megvalósítása során kívánnak kihasználni.
A részvény 2,2 százalékos emelkedéssel reagált a gyorsjelentésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.