Tizenhárom százalékot zuhant hétfőn a Palantir részvényárfolyama, miután az adatelemző platformokat és megoldásokat kínáló amerikai társaság a várakozásoktól elmaradó negyedéves eredményszámokat közölt.
A Peter Thiel különc milliárdos alapította, nagyrészt az amerikai védelmi ágazatból érkező megrendelésekre támaszkodó technológiai vállalat részvényenként egy cent tisztított adózott eredményt termelt július és szeptember között. Az elemzői konszenzus ennek a duplájára számított, ezzel tehát ismételten csalódást okozott a cég.
A bevételek ugyanakkor éves alapon bő ötödével, 478 millió dollárra híztak, a piaci várakozást itt nyolcmillió dollárral még túl is teljesítette a cég.
A kereskedelmi – vagyis nem állami – értékesítésből származó bevétel 53 százalékkal ugrott meg a harmadik negyedévben, miközben piaci ügyfélbázisát több mint kétszeresére növelte a tavalyihoz képest. Az időszakban már 132 vállalati ügyfele volt a Denverben székelő társaságnak.
Az előző három hónaphoz képest 3 százalékos mérséklődést jelez a 204 milliós részforgalom, vagyis a befektetők vágyaival ellentétben nem tudta tovább függetleníteni magát az állami megbízásoktól a Palantir.
Ráadásul az eddig meghatározó üzletágban sem remekelt igazán a társaság. Az elemzők arra számítottak, hogy az ukrajnai háború több üzleti lehetőséget hoz majd, de David Glazer pénzügyi vezető szerint az új kormányzati szerződések időzítése továbbra is bizonytalan.
Látunk némi javulást a rendelésállományban, de a kormányzati szektor csak 4 százalékkal nőtt negyedéves bázison, a kereskedelmi szegmensben pedig visszaesett a forgalom az előző három havihoz képest. Ez olyasmi, amit nem szeretünk látni egy előfizetéses modellben működő cégtől
– értékelt a Reutersnek Rishi Jaluria, az RBC Capital Markets elemzője.
Az év utolsó három hónapjára – a devizahatást kiszűrve – 508–510 millió dollár közötti bevétellel számol a vezetőség, ez némileg magasabb az 502,7 milliós szakértői prognózisnál. A 78-80 millió dolláros sávba tervezett működési eredmény pedig jócskán optimistább a 60 milliós piaci konszenzusnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.