Az Adobe mintegy 100 munkahelyet szüntetett meg, többnyire az értékesítés területén. A kaliforniai székhelyű vállalat szeptemberben a közlése szerint 28 700 embert foglalkoztatott, így a mostani leépítések viszonylag kevés embert érintenek.
Az 1982-ben alapított Adobe több tucat szoftvert gyárt, legismertebb terméke a képek szerkesztésére szolgáló Photoshop, és az amerikai cégnek köszönhetjük a PDF-fájlok létezését is.
Nevük elhallgatását kérő források szerint néhány embernek felajánlották, hogy más helyen helyezkedjen el a szoftvercégen belül. Az Adobe ezzel csatlakozott a szektorban tapasztalható trendhez. Ugyanis a technológiai vállalatok az elmúlt hónapokban sorra jelentették be a leépítéseket, mivel a globális infláció és várható recesszió miatt a kereslet csökkenésére számítanak – írja a Bloomberg.
November elején a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta jelentette be, hogy több mint 11 ezer munkavállalót elbocsát, ami az alkalmazotti létszám 13 százalékát jelenti. Értesülések szerint az Amazon 10 ezer főt küld el. A laptopokat és számítógépeket gyártó HP pedig 4-6 ezer embert tervez kirúgni. Az Intel alternatív megoldással próbálkozik és három hónap fizetés nélküli szabadságot ajánlott fel az írországi dolgozóinak.
Ehhez képest az Adobe meglehetősen visszafogott, a közel száz ember elbocsátása eltörpül más cégekhez képest.
A vállalat 1,14 milliárd dolláros nettó nyereségről és 4,43 milliárd dolláros bevételről számolt be üzleti éve harmadik negyedére vonatkozóan, ami 13 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A cég piaci értéke az üzlet bejelentése előtt mintegy 174 milliárd dollár volt. A vállalat vegyes előrejelzést adott ki a negyedik pénzügyi negyedévre vonatkozóan és a bevételek csökkenésére számít. Ennek ellenére szeptemberben bejelentette történetének eddigi legnagyobb felvásárlását és a hatóságok jóváhagyása után bekebelezi riválisát, a Figmát.
Óriásüzlet: az Adobe felvásárolja riválisát, a FigmátAz Adobe 20 milliárd dollárért felvásárolja a tervezőszoftvereket gyártó Figmát, ami a vállalat történetének eddigi legnagyobb felvásárlása. A szakértők a rekordmagas felvásárlási árat látva azt fejtegették, hogy defenzív jellegű bekebelezés történt, vagyis az Adobe így védi piaci részesedését, amelyet más cégek (Sketch, Canva) is veszélyeztetnek. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.