Komoly átalakítási és költségcsökkentési terveken dolgozott a Walt Disney és a McKinsey tanácsadó cég az elmúlt hónapokban, az igazgatótanács által novemberben kirúgott Bob Chapek vezérigazgató felkérésére. Most erősen kérdéses, hogy vajon hallgat-e a tanácsokra a régi-új vezérigazgató Bob Iger. A mélyreható költségcsökkentési tárgyalásokat Christine McCarthy pénzügyi igazgató vezette. A Wall Street Journal forrásai szerint az egyik javaslat az volt, hogy
a filmek és televíziós műsorok marketingjére és reklámjára fordított kiadásokkal kapcsolatos döntéseket kivennék a stúdióvezetők kezéből,
s a Disney Media and Entertainment Distribution (DMED) egységnél összpontosítják.
Bob Iger, aki 2005 és 2020 között már vezette a Disney céget,
egyik első intézkedéseként bejelentette, hogy megszünteti a DMED struktúrát.
Mondván, tisztelni kell a kreativitást, mert az Disney szíve és lelke. A kijelentés azért is különösen érdekes, mert Chapek vezérigazgatósága idején, éppen a vállalati menedzsment és a kreatív vezetés között támadt áthidalhatatlan szakadék. A kreatívok úgy érezték minden döntést kiragadnak a kezükből.
A hangzatos kijelentésektől, persze,
nem enyhült a Disney menedzsmentre nehezedő befektetői nyomás,
hogy vágják vissza a költségeket, tekintettel a recesszív gazdaságban éleződő piaci versenyre. Miközben a Disney látványosan előzte a Netflixet a streaming előfizetések számát illetően. A Disney+ és a Hulu csak veszteséget termelt. A McKinsey átalakítási tervei óhatatlanul elbocsátásokkal jártak volna az ügyet ismerők szerint.
Bob Iger szerint, bölcsebben kell költeni a tartalomra, s ügyelni kell a járulékos költségekre. Míg egy feljegyzésben, amelyet az első munkanapján köröztetett, megnevezett egy bizottságot a Disney felsővezetőiből, hogy olyan új struktúra kialakításán dolgozzanak, mely
több döntést ad vissza a kreatívok kezébe és racionalizálja a költségeket.
.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.