BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autóipari lánc megtartja a gyerekmunkás-botrányban érintett cégeit

Alabamában már fél tucat gyártót vizsgálnak a hatóságok kiskorúak foglalkoztatása miatt. De az autóipari beszállítók kulcsszereplői a kisvárosok gazdaságának.

Mindig tartogat fordulatokat az alabamai gyerekmunka-botrány. Még a nyáron pattant ki, hogy a Hyundai Montgomeryben található gyárát kiszolgáló leányvállalatok,

 a Smart Alabama és az SL Alabama gyerek munkásokat alkalmazott.

A gyerek munkások között volt, aki mindössze 12 évesen dolgozott három műszakban. A Smart és az SL a Hyundai egyik legfontosabb amerikai gyárának helyi beszállítója.

Inside A Kia Motors Corp. Factory And Delivery Center Ahead Of PPI Figures
Fotó: Bloomberg

  A Reuters szerint, 

a Hyundai és a Kia legalább négy nagy beszállítója alkalmazott gyermekmunkát az alabamai gyárakban

az elmúlt években. Az alabamai hatóságok és a szövetségi ügynökségek gyanúja szerint több mint fél tucat, az autóipar ellátási láncához tartozó gyártónál dolgozhattak gyerek munkások az Egyesült Államok déli államában.

A Hyundai megvizsgálja az amerikai ellátási láncában a gyerekmunkával kapcsolatos jogsértéseket, és megteszi a szükséges lépéseket – nyilatkozta még októberben Jose Munoz, a dél-koreai autógyártó operatív igazgatója. Aki akkor kijelentette, hogy a Hyundai megszakítja a kapcsolatot a két beszállítóval, valamint a munkaerő-közvetítő cégekkel is, bár pontos részleteket nem árult el.

Azóta a Hyundai kihátrált Munoz mögül. 

A Reutersnek adott közelmúltbeli nyilatkozatában a Hyundai azt közölte: mégsem szakítja meg a kapcsolatot a kiskorúakat foglalkoztató alabamai beszállítókkal, mert a Smart és az SL korrigálta a hibákat, már nem alkalmazza a kiskorúakat közvetítő munkaerő-ügynökségeket. Továbbá a Hyundai szerint a beszállítók gazdasági kulcsszereplők az alabamai kisvárosokban, ezért 

jobb megoldás a szigorú felügyelet, mint a kapcsolatok felszámolása. 

A Hyundai Montgomeryben lévő üzeme 1,8 milliárd dollárt ér, s tavaly az Egyesült Államokban értékesített 738 ezer jármű közel felét szerelték össze a gyárban. A Smart évi 400 ezer autóhoz képes alkatrészeket gyártani. Ám az üzemben óriási a fluktuáció. A hatóságok az elmúlt években 50 ezer dollárnyi bírságot szabtak ki. A hatósági ellenőrzések szerint a beszállítónál a végtagok elvesztésének veszélye is fennáll. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.