Katarban már a legjobb négy közé jutásért játszanak a talpon maradt nemzeti csapatok a 2022-es labdarúgó világbajnokságon, eközben a sportszergyártók között is kiélezett verseny zajlik a vásárlók kegyeiért.
Az Adidas márkajelzése a hivatalos meccslabdán is ott virít, a német gyártó emellett a torna főszponzora is, az ebből adódó globális kitettségből pedig jócskán profitálhat majd a vállalat, az elemzői konszenzus alapján ugyanis 61 százalékkal ugorhat meg nyeresége az utolsó negyedévben. De nem kell félteni a Nike-t sem, amely a legjobb nyolc közé került csapat közül hat mezszponzora, a hazai pályát pedig az értékesítést tekintve az amerikai sportszercég uralja a Refinitiv Lipper összeállítása szerint.
A foci globális üzlet, a fogyasztás „fellegvárában”, az Egyesült Államokban a Nike hivatalos foci-vb-s termékei bizonyultak eddig kelendőbbnek. A bajnokság első két hete során az amerikai cég tematikus termékeinek 23 százalékát értékesítette a tengerentúlon, míg a hamarosan vezetőt váltó Adidas csupán 11 százalékát.
Fiatal tehetségekkel teletűzdelt csapatával ugyan az Egyesült Államok is abszolválta a csoportkört, az amerikaiak leginkább mégis a végső győzelemre is esélyes francia, holland, portugál és angol csapat mezeit kapkodták el leggyorsabban, melyek egytől-egyig a pipás logóval ellátott dresszben futnak ki a pályára.
A négyévente megrendezett torna népszerűsége miatt a sportszercégek megengedhetik maguknak, hogy megkérjék az ilyenkor legnépszerűbb portékának számító mezek árát, mégis meglepő a két versenytárs merőben eltérő árszabása. Míg a Nike átlagosan 71 dollárért kínálja a licencelt sporttrikókat, az Adidas ennél harmadával olcsóbban, 46 dollárért kínálja a kiemelt termékeket.
Érdemes-e focicsapatokba fektetni a tőzsdén?A kluboknál egy meg nem adott büntető vagy egy kulcsjátékos sérülése nagymértékben befolyásolja a sikert, ezért nehezen tervezhető a befektetés kimenetele. |
Ebben szerepe van annak is, hogy az amerikai versenytárs „kíméletlen” árazási politikát alkalmaz, és közel 400 elemű VB-s kínálatában egyetlen leárazott termék sem szerepel. A német gyártó hasonló szélességű szortimentjének bő negyedét kínálja akciósan, átlagosan kilenc százalékos diszkonttal.
A Nike termékei általában véve is gyorsabban pörögnek, a raktárkészlet értékesítési ideje átlagosan 116 nap alatt volt szeptember végén, ezzel szemben az Adidasnak 165 napra volt szüksége az áru "továbbpasszolásához".
A tőzsdén is inkább a Nike-nak áll a zászló. A Refinitiv saját értékelési modellje alapján az Adidas részvények fair értéke 77,4 dollár, míg az amerikai szektortársét 61,3 dollárra taksálják. Az előző napi záróár alapján így mindkét papír jócskán túlárazott, ugyanakkor a német társaság összesített éves növekedési rátája (CAGR) jócskán az iparági átlag alatti, mindössze egy százalék, szemben a Nike-val, amelytől közel 14 százalékos éves növekedési ütemet várnak az elemzők.
Idén mindkét papírra rájár a rúd, a Nike árfolyama „csupán” 33 százalékot zuhant az év eleje óta, az Adidas viszont tőzsdei értékének bő felét veszítette el ez idő alatt. A VB eddig csak az előbbinek adott lendületet, a november 20-i rajt óta az amerikai vállalat kurzusa hat százalékot erősödött, az Adidas árfolyam viszont további kilenc százalékkal csorgott le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.