A három legnépszerűbb élő szereplős YouTube-gyerekcsatorna (Vlad és Niki, Like Nastya, Kids Diana Show) közel 300 millió feliratkozóval rendelkezik a platformon. A videókban a gyerekek játékokat bontanak ki és kirándulnak, de a felvételek sokszor egy élő szereplős rajzfilmre emlékeztetnek. Például a kiskorúak szuperhősöknek öltöznek vagy motoros játékautókkal közlekednek.
A játékgyártók fizetnek a családoknak, hogy játsszanak a termékeikkel, szakértők szerint a díjak 75 ezer és 300 ezer dollár között mozoghatnak.
A videókban minimális párbeszéd fordul elő angol nyelven, de leszinkronizálják közel 20 nyelvre, többek között arabra, spanyolra és oroszra. Minél nagyobb sikert arattak a gyerekek, annál drágábbak lettek a játékok, és annál egzotikusabb helyszínek bukkantak fel. A két orosz kisfiú, Vlad és Niki egyik filmjében például egy Ferrari látható, máskor az ukrán kislány, Diana a Maldív-szigeteken nyaral, de vannak felvételek Thaiföldről és Dubajról is – írja a The Wall Street Journal.
A családok exkluzív játékszériákat is forgalmaznak a nevükkel és a képmásukkal, például van Vlad-akciófigura és Diana egész családját ábrázoló figurák is vannak. A Zuru Toys egy speciális Vlad és Niki játékcsaládot gyártott, miután 2020-ban partnerséget kötött a családdal. Az ezekből származó bevételek nem ismertek.
A tartalomgyártókat monitorozó és becsléseket végző Net Worth Spot szerint a két orosz kiskorú, Vlad és Niki évi 71 millió dollárt keres csak a YouTube-csatornáival, ami nem rossz teljesítmény két gyerektől.
Ehhez jönnek a szponzori pénzek, valamint a nevükkel és képükkel árult játékokból származó bevételek. Pontos vagyonuk nem ismert, de az köztudott, hogy a család egy több mint 12 millió dollárt érő ingatlanban él Miamiban. Nastya éves YouTube-bevételeit 80 millió dollárra taksálják, míg Diana több mint 100 millió dollárt kereshet évente.
Mindhárom csatorna szerényen kezdte, a videókat például a konyhaasztalnál vagy egy helyi parkban vették fel okostelefonokkal, és egyáltalán nem használtak vágást. Vlad és Niki szülei moszkvai otthonukban kezdtek el forgatni, Nastya a csaknem 900 ezres dél-oroszországi nagyvárosból, Krasznodarból indult. Diana szülei a Kijevben lévő otthonukban kezdtek el videókat készíteni.
Miután a felvételek milliós nézettséget értek el a YouTube-on, a szülők meglátták a lehetőséget, hogy üzletet alapítsanak köréjük.
Végül a családok elköltöztek Ukrajnából és Oroszországból, megfordultak Dubajban, Thaiföldön és más egzotikus helyszíneken, majd Miamiban találkoztak, ahol le is telepedtek. A három család barátságot kötött, és több közös videót is készítettek, például születésnapi partit is együtt rendeztek. Nagy kérdés persze, hogy mit hoz a jövő, hiszen felnőttként már aligha akarnak majd gyerekeknek videókat készíteni, ám tekintve, hogy mennyi vagyont halmoztak fel eddig, nem nagyon lesz problémájuk.
Így árazzák be az influenszereketA modern reklámipar alapkövévé vált az influenszermarketing, amely a szponzorált tartalmakon keresztül érhet el precízen megcélzott fogyasztói csoportokat. Ennek a reklámformának az az előnye, hogy a vállalat elkerüli vele a bújtatott reklám vádját, miközben a termékét a legszűkebb fogyasztói rétegekben tudják népszerűsíteni. Az influenszerek számos tényező alapján árazzák be magukat és a tevékenységüket, a cégeknek pedig sokszor mélyen a zsebüke kell nyúlniuk egy-egy szponzorált tartalomért. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.