Bemutatása után öt évvel szállította le első elektromos nyergesvontatóját a Tesla. Az eredetileg beígért 2019-es átadási határidő helyett pedig csak 2022 végén kaphatta meg a PepsiCo az első megrendelt Tesla Semijét a százból. Ezzel a példánnyal hozta szerdán a PepsiCo a harapnivalót az elektromosautó-gyártó nevadai üzemének színpadán tartott ünnepélyes eseményre, ahol a kólát a kedvenc italai közé soroló Elon Musk alapító-vezérigazgató szuperlatívuszokban szólt a Semiről, ám a piacot érdeklő információkat nem osztott meg az érdeklődőkkel – igaz, kérdezni sem lehetett.
Így azt sem tudhatták meg, milyen áron adja a Tesla a piacütőnek szánt járművét, s hogy mekkora mennyiségben, milyen modellválasztékkal, milyen időtávon és milyen csúszással lesz képes legyártani a megrendelt kamionflottákat.
Sőt, még azt sem tudni, hogy pontosan mekkora rakományt tud A-ból B-be vinni a kamion, s főképp: milyen messze esik egymástól A és B.
Az üzemeltetési költségek összehasonlításával sem bíbelődött Elon Musk, azt viszont hangsúlyozta, hogy teherautóinak megjelenésével csökkenni fog az országúti károsanyag-kibocsátás, a Semi teljesítményben és biztonságban többet nyújt, mint a piacon lévő dízelmotoros teherszállítók.
Igaz, megtankolásuk nem megy majd olyan flottul, de
egy új gyorstöltési technológia bevetésével a kényszerű várakozás idejét „jelentősen” le tudják majd csökkenteni.
Ugyanezt a technológiát alkalmazzák majd a másik, több éves késésben lévő modelljüknél, a Cybertruck elektromos pickupnál, amelyet jövőre kezdenek gyártani.
A Semi három elektromos motort használ, amelyeket a Tesla Model S modelljének teljesítményváltozatához fejlesztett ki, és ezek közül csak egy dolgozik országúti utazósebességnél, a másik kettő akkor kapcsol be, amikor hirtelen pluszteljesítményre van szükség, így például előzésnél hatalmas tartalékokkal rendelkezik a Semi.
Iparági szakértők azonban továbbra sincsenek meggyőződve arról, hogy Semi a való életben is bírja majd azt a strapát, amit a dízeles kamionok. Olyan lényegtelen információkat közölt Musk, hogy a Tesla az alkatrészeket saját elektromos kamionjaival fogja szállítani a telephelyei között.
Korábban Robyn Denholm, a Tesla elnöke azt mondta, hogy a Tesla az idén száz Semit gyárthat le, ezt azonban a hátralévő időt tekintve sem túl valószínű.
A terv 2024-ben már ötvenezer Semi legyártásáról szól.
Az Anheuser-Busch InBev sörgyártó, a United Parcel Service csomagszállító és a Walmart kiskereskedelmi lánc is a Semi első megrendelői között volt, nekik is türelemmel kell még lenniük.
Talán mire átvehetik a kamionjaikat az is tudható lesz, kínál-e és ha igen, milyen vezetéstámogató rendszereket hozzájuk a Tesla. Az egyik fontos marketingfogás volt ugyanis a megrendelők felé az önvezető Semi-flotta megteremtésének lehetősége.
Az árról még ennyi információ sincs, az elemzők még mindig a 2017-es Musk-nyilatkozatot idézik vissza, amely szerint a 480 kilométeres hatótávolságú akkumulátorral szerelt Semi alapára 150 ezer dollár körül lesz, míg a 800 kilométert tudó változat 180 ezer dollárt kóstál.
A körülmények azóta jelentősen megváltoztak, elég például arra utalni, hogy azóta a világ legértékesebb autógyártójává lépett elő, tőzsdei árfolyama az utóbbi időszak megbicsaklásától eltekintve energikusan száguldott felfelé. Az idén viszont 45 százalékkal zuhant, 615 milliárd dollárra lerántva a Tesla piaci értékét.
Viszonyítási alapként a Tesla Model 3 árazását hozzák fel, amely piaci megjelenése óta 30 százalékkal drágult – dollárban.
A magyar induló ár 10,5 millió forint lett volna, ehhez képest 21,7 millió forintért vesztegetik a legolcsóbb Teslát.
Arról, hogy mely országokban adják a Teslákat a legolcsóbban és a legdrágábban, ebben a cikkünkben olvashatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.