A Covid-korlátozások miatt otthonaikba rekedt kínaiak szomja húzta ki a csávából a Rémy Cointreau-t a tavalyi évet záró három hónapban – derül ki a Diageo és a Pernod Ricard mögött a harmadik legnagyobb európai minőségi töményszesz-gyártónak számító francia társaság beszámolójából. A szorgosan hörpölgető kínaiak mellett a készletfelhalmozás is a Rémy Cointreau kezére játszott, a január 22-én kezdődött holdújévre készülve a kereskedők extra mennyiségű italt táraztak be.
A Rémy Cointreau eladásainak 25 százalékáért „felelős” kínaiakkal szemben a másik kiemelt piacot, az Egyesült Államokat mintha az absztinencia előretörése jellemezte volna, ott a fogyasztás csökkent – vagy más gyártók termékeire tevődött át. A Rémy Cointreau kiemelt haszonkulccsal értékesíthető konyakjai – Rémy Martin, St-Rémy, Louis XIII – iránt 11 százalékkal csökkent az amerikai kereslet, de ezen nem keseregnek a franciák, inkább annak örülnek, hogy
a pandémiát megelőző időszakhoz képest még mindig 43 százalékkal volt magasabb a konyakfogyasztás a tengerentúlon.
Van tehát miből engedni. De ez nem áll a franciák szándékában, ezért az amerikaifutball-liga (NFL) februári döntőjére, a Superbowlra hatalmas reklámkampánnyal készülnek. Európában enyhén csökkentek a negyedéves eladások, itt a Benelux-államok mutattak kiemelkedő teljesítményt, míg az Egyesült Királyságban stagnált a forgalom.
A kínai és az amerikai, azaz a két egymást nagyjából kiegyenlítő hatás ellenére az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékkal csökkent a Rémy Cointreau összbevétele, elérve a 437,6 millió eurót. A csoport azonban még így is túlteljesítette a Refinitiv 433,3 millió euróról szóló elemzői konszenzusát.
A cégvezetés megerősítette a március végével záruló üzleti évére vonatkozó kilátásait, megjegyezve, hogy
két kiválóan sikerült év után már a normalizálódás jeleit mutatta a negyedik negyedév.
Hasonlóképp nyilatkoztak tegnap az európai piacvezető Diageo vezetői is. Náluk is a pandémia dobta meg az eladásokat, s az ebből a depressziós helyzetből kikecmergő amerikaiak már ritkábban nyúlnak az ital után, vagy beérik az olcsóbb változatokkal.
A Rémy Cointreau az üzleti év első kilenc hónapjában 20,2 százalékkal növelte forgalmát, és 1,305 milliárd euróról indította januárban az évzáró negyedévet. Ebből azonban 109 millió eurót tett ki a cég számára kedvezően alakult árfolyamhatás. Ez utóbbi és az akvizíciók nélkül számított szerves növekedés viszont csak 10,1 százalékot tett ki tavaly április és december között.
A párizsi tőzsdén jegyzett Rémy Cointreau a pandémia 2020. márciusi kitörése óta megduplázta az árfolyamát, a pénteki forgalmi jelentésre viszont 2,5 százalékos eséssel reagált. Hogy mennyi a társaság profitja, azt csak a társaság április 28-án publikálandó éves jelentéséből tudhatjuk meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.