Reed Hastings kinevelte az utódait, és azonnali hatállyal át is adja nekik a stafétabotot, s innentől a Netflix ügyvezető elnöki székéből szemléli a streamszolgáltató óriás fejlődését, esetleg – ha rászorulnak – tanácsaival segíti Ted Sarandos eddigi társ-vezérigazgató és Greg Peters üzemeltetési igazgató munkáját, akik megosztva látják majd el a vezérigazgatói teendőket. Ez a trió különböző beosztásokban másfél évtizede dolgozott azon, hogy a Netflixből a világ legnagyobb előfizetői táborával rendelkező streamszolgáltató válhasson.
Az őrségváltás hirtelen jött, de egy ideje benne volt a levegőben. Sarandos és Peters 2020 júliusában került magas pozícióba, amikor terjeszkedési válságának első szakaszát élte a Netflix, a pandémia kellős közepén kellett menedzselni a tartalomszolgáltatással összefüggő problémákat is.
Reed Hastings, a Netflix társalapítója sikerei csúcsán lép eggyel hátrébb.
A streamszolgáltató előfizetői tábora a tavalyi negyedik negyedévben 7,66 millió ügyféllel bővült, ez felülmúlta a Wall Street 4,57 milliós konszenzusát és a vállalat eredeti, 4,5 milliós tervét. Rengeteg új előfizetőt vonzott a Windsor-ház botrányait feldolgozó Harry & Meghan dokumentumfilm-sorozat, valamint a Wednesday sorozatuk, amely a Netflix történetének harmadik legnézettebb sorozata volt.
A Netflix 2022 első felében veszített ügyfeleket, ám a második fél évben visszatalált a növekedési pályára, noha a korábban megszokott dinamikus bővülési tempót már nem tudta megismételni, de ebben a megváltozott fogyasztói szokások, a bizonytalan gazdasági helyzet és Disney+, az Amazon Prime és a HBO Max által diktált egyre erősödő konkurenciaharc is közrejátszott.
Ahhoz, hogy felpörgesse növekedését és tartalomgyártásának bővítéséhez pluszforrást szerezzen, a
Netflix tavaly novemberben tizenkét országban bevezetett egy olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget. Ez bejött
– az év végén a Netflixnek világszerte 231 millió előfizetője volt –, ahogy az illegális, a felhasználók körében megszokott jelszómegosztás ellen ígért hatékony fellépésük is a szolgáltatást feketén élvező nézők tömegét terelheti majd át a tisztességesen fizetők táborába. Saját becslésük szerint százmilliónál is több előfizetőjük trükközik, és osztja meg a hozzáférését.
S ha már tartalomszolgáltatás, a cégnél új vezető felel ezért: Bela Bajaria. Az eddig a Netflix globális televíziózásért felelős vezetője, a keresztneve ellenére nem magyar, hanem indiai-amerikai származású, ráadásul nem is férfi, hanem nő.
Ami az üzleti negyedév üzleti teljesítményét illeti, azon nem volt különösebb látnivaló.
A bevétel éves összevetésben 2 százalékkal 7,85 milliárd dollárra nőtt, az üzemi eredmény 632 millióról 550 millió dollárra mérséklődött, 8,2 százalékról 7 százalékra olvadó üzemi marzs mellett. Az utóbbi az egész év vonatkozásában viszont 18 százalék volt. Adózás után azonban ebből csak 55 millió dollár maradt.
A Netflixet a dollár erősödése erősen sújtotta, hiszen bevételeinek nagy része külföldről folyik be. Az előfizetők száma egy év alatt tízmillióval 231 millióra gyarapodott.
Kitekintésükben a folyó negyedévre 4 százalékos bevételbővüléssel és 20 százalékos üzemi marzzsal számolnak.
Mint írják, a legfőbb teljesítményfaktornak már nem az előfizetői szám bővülését, hanem a bevételtermelés dinamikáját tekintik.
A Netflix árfolyama tavaly a nehézségeik leképezésével 38 százalékot esett, a csütörtök esti gyorsjelentésre és a megnyugtató módon lezajlott vezetőváltás hírére 7 százalékkal erősödött a New York-i tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.