Elveszítette a bírósági pert az Adidas, amelyben megpróbálta megakadályozni, hogy egy luxusmárka egy négycsíkos dizájnt forgalmazzon – számolt be a BBC.
A sportszergyártó azzal érvélt, hogy a Thom Browne által tervezett négycsíkos elrendezés nagyon hasonlít az Adidas ikonikus három csíkjára.
Browne azzal érvelt, hogy a vásárlók nem fogják összetéveszteni egymással a két márkát, pont abból kifolyólag, hogy a csíkok száma eltérő.
Az Adidas több mint 7,8 millió dollár (több mint 2,8 milliárd forint) kártérítést szeretett volna kapni a jogi procedúra végén, azonban a New York-i esküdtszék a Thom Browne mellé állt.
A Thom Browne által tervezett dizájn négy vízszintes, párhuzamos csíkot tartalmaz, amellyel egy ruhadarab karját vagy egy zokni szárát szövik körbe.
Az Adidas sportszerein dizájnelemként évtizedek óta gyakran látható három csík.
A Thom Browne érvelései közé tartozott az is, hogy más-más vásárlói szegmenst szolgálnak ki. Brown portfóliójában nem a sportruházat dominál, és a termékei főleg a tehetős vásárlókat szólítják meg. Például egy női kompressziós leggings 680 fontba (305 ezer forint) kerül, míg egy póló 270 fontot (120 ezer forint) kóstál.
Habár az Adidas 2021-ben indította el a jogi lépéseket, a két cég közötti csata már több mint 15 éves múltra nyúlik vissza. Az Adidas 2007-ben emelt szót az ellen, hogy a Thom Browne háromcsíkos dizájnt használ egyes kabátjain. A vállalat ekkor beleegyezett abba, hogy befejezi ennek a használatát, és akkor egészítette ki egy negyedik csíkkal.
Időközben a Thom Browne márka is gyors léptekkel terjeszkedik, világszerte már több mint 300 helyen árulják a kollekcióit, és az utóbbi években egyre több sportruházatot is készít.
A márkának széles rajongótábora van. A cég névadója a rapper Cardi B ruháját tervezte a 2019-es Met-gálára, és az angol profi labdarúgóklub, az AFC Bournemouth korábbi menedzsere, Scott Parker is rendszeresen a Browne egyik kardigánját viselte a mérkőzéseken.
Az ítélethirdetés után az Adidas szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a vállalat csalódott a döntés miatt, ugyanakkor a jövőben is éberen érvényesítik szellemi tulajdonjogaikat, beleértve a megfelelő fellebbezések benyújtását is.
A Thom Browne szóvivője azt mondta, hogy a vállalat elégedett az eredménnyel. Az Associated Pressnek a tervező úgy nyilatkozott, bízik benne, hogy az ügy inspirálni fog másokat is, akiknek a munkáját nagyobb cégek támadják meg. Az Adidas 2008 óta több mint 90 bírósági csatát indított el a védjegyével összefüggésben, és összesen 200 egyezségi megállapodást írt alá.
A pályán veszített, a boltokban viszont nyert a NikeCsak a labdarúgó-vb döntőjét veszíthette el a Nike az Adidasszal szemben, erre utal az amerikai sportszergyártó kiemelkedő bevételt felvillantó, az elemzőket is meglepő negyedéves gyorsjelentése. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.