BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkednek a brit kereskedelmi láncok

A tavalyi főszezon után nagyobb forgalomról és több bevételről beszámoló brit kereskedelmi láncok terjeszkedésbe kezdtek: a Marks & Spencer több üzlet nyitását tervezi, míg a Sainsbury’s a gyorsabb kiszállításon dolgozik.

A brit kiskereskedelmi vállalat, a Marks & Spencer (M&S) 20 üzletet tervez nyitni az Egyesült Királyságban, amivel mintegy 3400 munkahelyet teremt a a szigetországban – írja a Reuters.

Shoppers pass a Marks and Spencer Group Plc retail store on the high street in Southend-on-Sea, UK, on Wednesday, Dec. 21, 2022. Brexit has left the UK economy 5.5% smaller than it would have been and added to the squeeze on public services thats behind strikes crippling the railways and National Health Service, a prominent research group concluded
Fotó: Chris Ratcliffe / Bloomberg via Getty Images

Ebből 12 élelmiszerboltot nyitnak Anglia több városában (Stockport, Barnsley) és Skóciában (Largs), míg nyolc kereskedést plázákban – többek között a birminghami Bullring és manchesteri Trafford Centre bevásárlóközpontokban – hoznak létre, ahol ruhák is kaphatók lesznek.

A cég tavaly novemberben közölte, hogy hogy 2028-ig 104-ről 420-ra növeli a csak élelmiszereket árusító üzleteinek számát, miközben 180-ról 67-re csökkenti a mindent árusító boltok számát. A Marks & Spencer vezérigazgatója, Stuart Machin szerint a beruházással azt a céljukat valósítják meg, hogy a vállalat az Egyesült Királyság minden területén jelen legyen és munkahelyeket teremtsem.

Az üzletnyitásokkal 480 millió fontra, azaz 216 milliárd forintra nő a M&S terjeszkedésre elkülönített beruházási kerete.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a 139 éves múltra visszatekintő Marks & Spencer élelmiszereladásai a november 27-től január 7-ig tartó hetekben, vagyis a főszezonban 6,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, amivel a vállalat történelmi rekordot állított fel. Ruházati cikkekből és kiegészítőkből 8,6 százalékos pluszbevételt könyvelhettek el. Stuart Machin vezérigazgató az eredményeiket méltatva kifejtette, hogy az M&S eladásai az élelmiszereknél mind mennyiségben, mind értékben dinamikusabban növekszik a piaci átlagnál, míg a ruházati cikkeknél immár hetedik éve őrzi első helyét a brit kiskereskedelemben.

Közben a piac más szereplői sem tétlenkednek: az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata, a Sainsbury’s összefogott a Just Eat Takeaway nevű online ételrendelő és -szállító céggel, hogy gyorsabb házhoz szállítást tegyen lehetővé az ország egész területén. A vásárlók a Just Eat alkalmazás segítségével a Sainsbury’s-tól megrendelt termékeket 30 percen belül kézhez kaphatják majd.

A partnerség február végéig több mint 175 üzlettel indul, és még idén kiterjesztik az egész országra. Ugyan a Sainsbury’s Chop Chop néven rendelkezik saját online kiszállítási szolgáltatással, de az csak egy óra alatti kézbesítést garantál. A Just Eat egyébként több hasonló megállapodást is kötött már a brit piac szereplőivel.

Meg sem kottyan a megélhetési válság a kereskedelmi láncoknak

Záporoznak az év végi forgalmi adatok a brit kiskereskedelem legnagyobb vállalataitól. A megélhetési válság egyelőre nem mutatja a jeleit a piacon, de ennek az infláció előli menekülés, a felvásárlási láz lehet az oka.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.