A brit kiskereskedelmi vállalat, a Marks & Spencer (M&S) 20 üzletet tervez nyitni az Egyesült Királyságban, amivel mintegy 3400 munkahelyet teremt a a szigetországban – írja a Reuters.
Ebből 12 élelmiszerboltot nyitnak Anglia több városában (Stockport, Barnsley) és Skóciában (Largs), míg nyolc kereskedést plázákban – többek között a birminghami Bullring és manchesteri Trafford Centre bevásárlóközpontokban – hoznak létre, ahol ruhák is kaphatók lesznek.
A cég tavaly novemberben közölte, hogy hogy 2028-ig 104-ről 420-ra növeli a csak élelmiszereket árusító üzleteinek számát, miközben 180-ról 67-re csökkenti a mindent árusító boltok számát. A Marks & Spencer vezérigazgatója, Stuart Machin szerint a beruházással azt a céljukat valósítják meg, hogy a vállalat az Egyesült Királyság minden területén jelen legyen és munkahelyeket teremtsem.
Az üzletnyitásokkal 480 millió fontra, azaz 216 milliárd forintra nő a M&S terjeszkedésre elkülönített beruházási kerete.
Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a 139 éves múltra visszatekintő Marks & Spencer élelmiszereladásai a november 27-től január 7-ig tartó hetekben, vagyis a főszezonban 6,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, amivel a vállalat történelmi rekordot állított fel. Ruházati cikkekből és kiegészítőkből 8,6 százalékos pluszbevételt könyvelhettek el. Stuart Machin vezérigazgató az eredményeiket méltatva kifejtette, hogy az M&S eladásai az élelmiszereknél mind mennyiségben, mind értékben dinamikusabban növekszik a piaci átlagnál, míg a ruházati cikkeknél immár hetedik éve őrzi első helyét a brit kiskereskedelemben.
Közben a piac más szereplői sem tétlenkednek: az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata, a Sainsbury’s összefogott a Just Eat Takeaway nevű online ételrendelő és -szállító céggel, hogy gyorsabb házhoz szállítást tegyen lehetővé az ország egész területén. A vásárlók a Just Eat alkalmazás segítségével a Sainsbury’s-tól megrendelt termékeket 30 percen belül kézhez kaphatják majd.
A partnerség február végéig több mint 175 üzlettel indul, és még idén kiterjesztik az egész országra. Ugyan a Sainsbury’s Chop Chop néven rendelkezik saját online kiszállítási szolgáltatással, de az csak egy óra alatti kézbesítést garantál. A Just Eat egyébként több hasonló megállapodást is kötött már a brit piac szereplőivel.
Meg sem kottyan a megélhetési válság a kereskedelmi láncoknakZáporoznak az év végi forgalmi adatok a brit kiskereskedelem legnagyobb vállalataitól. A megélhetési válság egyelőre nem mutatja a jeleit a piacon, de ennek az infláció előli menekülés, a felvásárlási láz lehet az oka. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.