Nehéz éven van túl a Nestlé: a cég nettó nyeresége 10,08 milliárd dollárra csökkent, jócskán elmaradva a vállalat által felkért elemzők 12,6 milliárd dolláros konszenzusától.
A svájci óriásvállalaton az sem segített, hogy az iparágat érintő alapanyagár-növekedést saját termékárainak növelésével habozás nélkül átterhelte a fogyasztókra.
Az értékesítési bevétel 102 milliárd dollárra nőtt, de még így is egymilliárd dollárral kevesebb volt az elemzői konszenzusnál.
A vállalat organikus növekedése – amely nem számol a felvásárlások és az árfolyammozgás hatásaival – 8,3 százalékra rúgott, 0,3 százalékkal elmaradva az előzetes kalkulációktól. Ennek legfőbb hajtóereje az áremelés volt, amely 8,2 százalékot tett ki az év során. Önmagában a forgalom csupán 0,1 százalékot nőtt.
A Nestlé vezérigazgatója, Mark Schneider a gyorsjelentés kapcsán elmondta: a nehéz esztendő ellenére az organikus növekedés megfelelő volt, és a működési árréssel is elégedettek.
A működési árrés tavaly 17,1 százalékon állapodott meg, 2023-ban 17 és 17,5 százalék közé várják a mutatót, míg bevételeik bővülését 6 és 8 százalék között látják reálisnak.
Az élelmiszeripari vállalatokat különösen fájóan érintette a tavaly tapasztalt drasztikus infláció és a geopolitikai konfliktusok okozta beszállítói problémák. Az ilyen irányú nyomás csökkenésével hatalmas teher kerülne le idén az ágazat szereplőinek válláról, jóval optimistább irányba terelve a várakozásaikat és a teljesítményüket egyaránt.
A Nestlé a tavalyi negyedik negyedévben 4,9 százalékos forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni az észak-amerikai piacon, részben az éttermi forgalom csökkenése, részben pedig a portfóliójának a megnyirbálása miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.