Az egy liter eladott sörre jutó bevétele tavaly 9 százalékkal nőtt, azonban az idén emelnie kell az árakat, hogy fedezze a növekvő költségeket – közölte a dán Carlsberg. A világ harmadik legnagyobb sörgyártója egy számjegyű emelést tervez, bár további részleteket nem árult el.
Bár a sör történelmileg rugalmas fogyasztói kategória, az árak emelkedése és a megélhetési költségek növekedése negatív hatással lehet a sörfogyasztásra, különösen Európában
– jelentette ki Cees ’t Hart vezérigazgató. Hozzátette: 2023 kihívásokkal teli év lesz. A Carlsberg arra számít, hogy az organikus működési eredmény az idén mínusz 5 és plusz 5 százalék között változik, szemben a tavalyi 12 százalékos növekedéssel – írja a Reuters.
A Carlsberg, az Oroszországnak leginkább kitett nyugati sörgyár tavaly azt közölte, hogy mintegy 9,9 milliárd dán korona (1,43 milliárd dollár) értékcsökkenésre számít, miután bejelentette, hogy az orosz–ukrán háború miatt eladja az eurázsiai országban működő üzletágát. A vállalat arra számít, hogy júniusra talál vevőt, bár az üzlet véglegesítése az orosz hatóságoktól függ. A cég a vevővel opciót keres arra, hogy a jövőben visszavásárolja az orosz üzletágat.
Egyelőre kivonulunk Oroszországból, de nem zárjuk ki annak lehetőségét, hogy később visszatérünk
– mondta a cégvezér. Hozzátette: sok dolognak meg kell változnia, mielőtt fontolóra vennék a visszatérést az eurázsiai országba, és erre csak évek múlva kerülhet sor. A Carlsberg azt is közölte, hogy várhatóan idén élni fog azzal az opcióval, hogy 744 millió dollárért kivásárolja az indiai vegyesvállalatából Khetan nevű nepáli partnerét.
Még nem iszunk annyi sört, mint a járvány előttNőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult. Ízesített, prémium- és szuperprémium-sörökből egyre több fogy, de a csökkentett alkoholtartalmú italokat nemigen veszik. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.