A több millió rajongóját egészen a közelmúltig rendszeresen őrületbe kergető koreai BTS fiúzenekar mögött álló HYBE menedzsmentügynökség sorra jelenti be az agresszív terjeszkedésének egymást logikusan követő lépéseit a koreai és a nemzetközi zenei piacon.
Egy nappal az után, hogy csütörtökön felröppent a hír az amerikai Quality Control nevű hiphopkiadó felvásárlásáról, amely olyan népszerű előadókat képvisel, mint Migos és Lil Yachty, kiderült, hogy legnagyobb koreai riválisába is bevásárolta magát a cég.
A HYBE ugyanis 422,8 milliárd koreai vonért (1 von = 0,29 forint) 14,8 százalékos részvénycsomagot szerzett a szöuli tőzsdén jegyzett SM Entertainmentben – közölték a szórakoztatóipari óriások pénteken. Az akvizícióval a HYBE lett egykori riválisa legnagyobb részvényese.
A K-pop-guruk erőegyesítése révén így
megingathatatlanná vált a HYBE dominanciája a dél-koreai zeneiparban, és elegendő muníciót szerzett a nemzetközi terjeszkedéshez is.
Az SM alapítója a legendás zenei producer, Li Szu-man (Lee Soo-man) volt, akit a kelet-ázsiai országban csak a K-pop keresztapjaként emlegetnek. A cég olyan sikeres előadókat képvisel(t), mint az NCT 127, az EXO, a BoA, vagy a Girl’s Generation.
A HYBE sem róhatja fel a sztároknak, hogy elhanyagolnák, hiszen a jelenleg tagjai kötelező katonai szolgálata miatt fellépéseit szüneteltető és várhatóan csupán 2025-ben újra összeálló BTS-en kívül ügyfélkörébe tartozik a NewJeans, a Tomorrow x Together és a Seventeen is.
A két vállalat összefogásának hírére az SM Entertainment részvényei pénteken 16 százalékkal lőttek ki, míg a HYBE papírjai kezdetben 3 százalékkal emelkedtek, ám végül 1,5 százalékos csökkenéssel zártak.
A napokban bejelentett tranzakciók segítségével a HYBE erős jelenlétet építhet ki az amerikai zenei piacon – kommentálta a fejleményeket Szunhua Li (Sunhwa Lee), a KB Securities szórakoztatóipari elemzője, hozzátéve, hogy a vállalat már nem elégszik meg a K-pop feletti uralommal, hanem globálisan elismert művészeket kíván felépíteni a legkülönbözőbb műfajokban.
A HYBE két nap alatt akkorát lépett előre, hogy az semmihez sem fogható, amit életemben valaha láttam
– fejezte ki elismerését Bernie Cho, egy másik szöuli zenei ügynökség vezetője a CNN-nek.
Cho szerint a megállapodásokkal a HYBE a világ három legnagyobb lemezkiadója, azaz a Sony, a Universal és a Warner Music ligájába került.
Az ügynökség a BTS-korszak után igazán okos, hozzáértő és hatalmas üzleteivel megdöbbentette a pénzügyi elemzőket és a rajongókat is
– tette hozzá.
Négy évvel ezelőtt ugyanis az akkor még Big Hit Entertainment nevű cég bevételeinek mintegy 90 százalékát termelte a BTS, ami nem kis aggodalmat váltott ki az elemzőknél, mivel szerintük a később HYBE-re átkeresztelt ügynökség túlságosan függött a zenekartól.
Nos, úgy tűnik a koreai vállalat szívére vette a kritikát, hiszen azóta egyre bővíti az általa lépviselt világsztárok listáját.
Már korábban megalapította amerikai leányvállalatát, amely mások mellett Justin Bieber, Ariana Grande és Demi Lovato ügyes-bajos dolgaival is foglalkozik.
Eközben az anyavállalat a Big Machine Label Group nevű céggel is partnerségre lépett, amely a countryzene néhány vezető előadója, köztük Sheryl Crowe, Rascal Flatts és Tim McGraw fellépéseit is menedzseli.
A HYBE már nem a K-pop guruja. A K betű lassan a feledés homályába merül, a cég pedig a popzene globális mágusává lép elő
– emelte meg a kalapját Cho.
Már a Dior is a BTS sztárjával, Jiminnel reklámozza magátDél-Koreában költik a legtöbbet luxuscikkekre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.