Heteken keresztül zajlott mintegy hétezer kamiontulajdonos, és sofőr tiltakozása az észak-indiai Himácsal Prades tartományban az Adani két cementgyárat bezáró döntésével szemben, míg végül a csoport meggondolta magát. A fuvarozók szerint ebben
a vállalatbirodalmat elmarasztaló shortjelentés is szerepet játszott, sőt azt Isten küldte imáikra válaszul.
Noha a kamionosoknak mintegy 10-12 százalékos díjcsökkentést kellett lenyelniük, a konfliktus békés megoldását és megélhetésük megmaradását sikerként értékelték. A sofőrök szakszervezetének vezetője is győzelemről beszélt a megállapodás után.
Az egyezség négy héttel azután jött létre, hogy megjelent az Adani csoportot a világ legnagyobb vállalati csalásával vádoló Hindenburg-jelentés, amelynek megállapításait tagadta Gautam Adani holdingja. A cáfolatot azonban a piacok nem hitték el, így a különböző Adani-cégek 140 milliárd dollárt vesztettek értékükből, míg a cégvezető közel 78 milliárd dollárral lett szegényebb idén a Bloomberg Billionaires Index adatai szerint.
A január 24-én közzétett vádak előtti napon,
a kamionosok állítják, hogy meglátogattak egy kicsiny, ám nagy tiszteletben álló hindu szentélyt, és a Hindenburg közlése az imáikra érkezett válaszul.
Ram Krishan Sarma, a tárgyalódelegáció egyik vezetője szerint a jelentés kulcsszerepet játszott harcukban India legnagyobb vállalatcsoportjával szemben, egyebek között a mozgósításban és a politikai támogatás megnyerésében segített.
A korábban a magas szállítási költségek miatt a cementgyárakat életképtelennek nyilvánító Adani közleményében kifejezte az érintettek – köztük a szakszervezetek és a helyi politikai vezetők – iránt a háláját, és arról is szólt, hogy a megállapodás mindenkinek érdekében állt.
A vállalat tárgyalóihoz közel állók szerint a csoportra rendkívüli nyomás nehezedett a Hindenburg írásának közlése után, különösen, hogy Himachalt az üzletemberhez közel álló Narendra Modi miniszterelnök politikai vetélytársai, a Kongresszus Párt vezeti. A jelentést követően felerősödtek azok a hangok is, amelyek szerint a csoport a Modi-kormányzat jogtalan támogatását élvezte. A hétfőn nyélbe ütött megállapodás azonban azt is jelzi, hogy
a vállalatbirodalom olyan helyeken is képes kezelni a konfliktusokat, amelyeket Modi riválisai irányítanak.
Az Adani tavaly lett India második legnagyobb cementgyártója, miután a svájci Holcimmal közösen felvásárolta 10,5 milliárd dollárért az ACC és az Ambuja Cements vállalkozásokat. Tavaly decemberben azonban a Gagal és Darlaghal településeken található gyárak bezárása mellett döntött, a magas szállítási költségeket hozva fel indokul.
A kilométerenként és tonnánként 11 rúpiás árat az Adani 6 rúpiára szerette volna csökkenteni, miközben a kamionosok a Reutersnek úgy nyilatkoztak, hogy nehezen fizették a hiteleiket a gyárak bezárása után. Végül 9,3–10,58 rúpiás árban sikerült megállapodni, ami ugyan némi csökkenés a sofőrök számára, ám legalább a megélhetésük megmarad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.