A repülőtereket üzemeltető német Fraport a koronavírus-járvány és a válság előtti 2019-es év utasforgalmának 80-90 százalékát várja az idén. Az 1924-ben alapított cég a folyó évre 1,04 és 1,2 milliárd euró közötti kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredménnyel (EBITDA) számol, míg az elemzők 1,17 milliárdos EBITDA-t becsülnek 2023-ra.

Frankfurt,Am,Main,,Germany,-,October,7,2022:,A,Lufthansa
Frankfurt am Main, Germany - October 7 2022: A Lufthansa Airbus A320 at the terminal of Frankfurt Airport
Fotó: Shutterstock

 Németország legnagyobb repülőterét, a frankfurti légikikötőt üzemeltető Fraport EBITDA-ja 2022-ben 1,03 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 757 millióról, ám ez 13 százalékkal maradt el a pandémiát megelőző 2019-es, 1,18 milliárdos adatától – írja a Reuters.

Míg az év elején visszafogott volt a kereslet, áprilistól kezdve gyors, akár 300 százalékos utasszám-növekedés volt tapasztalható Frankfurtban

– jelentette ki közleményében Stefan Schulte, a vállalat vezérigazgatója. Hozzátette: tavaly a munkaerőhiány az utazni vágyó turisták tömegével párosulva sok problémát okozott a cégnek. A világszerte 31 repülőtéren – többek között Újdelhi, Thesszaloniki, New York, Hszian-Hszienjang, Ljubljana, Antalya – működő Fraport utoljára a 2018-as pénzügyi évre fizetett osztalékot, és közölte, hogy ezt most sem javasolja a koronavírus-járvány elhúzódó gazdasági hatásai miatt.

 

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, tavaly mintegy 48,9 millió utas fordult meg a frankfurti repülőtéren, ami 97,2 százalékos növekedés 2021-hez képest, viszont a válság előtti, 2019-es szinttől 30,7 százalékkal maradt el. A Fraport által üzemeltetett légikikötők mindegyikén nőtt a forgalom decemberben és a tavalyi év egészében, közöttük a legnagyobb mértékben a görögországi reptereké.

Óriási repülőgép-rendelésről tárgyal a szaúdi vagyonalap és a Boeing

A szaúd-arábiai állami befektetési alap (PIF) száz széles törzsű, nagy távolságú repülőgépet vásárolna a Boeingtől, amelyek a Riyadh Air néven bejelentett új nemzeti légitársaság flottájában fognak szolgálni. A PIF megrendelésének az értéke elérheti a 35 milliárd dollárt. A koronavírus-járvány alatt a légitársaságok jelentős veszteségeket számoltak el, azonban most a legtöbb vállalat abban bízik, hogy az utazási kedv feléled, és sokan a flottájuk bővítését, modernizálását vagy akár a teljes újjáépítését tervezik.