A Japan Airlines 21 Boeing 737 MAX típusú repülőgépet rendelt, az üzlet listaáron 2,5 milliárd dollár értékű. Korábban világszerte repülési tilalmakkal sújtották a típust, miután 2018-ban és 2019-ben, fél éven belül két baleset is történt, s összesen 346 áldozatuk volt a repülőszerencsétlenségeknek. A repülési tilalmat az Egyesült Államokban már 2020-ban feloldották, de a kínai légteret csak tavaly októbertől kezdték megnyitni a típus előtt, s Peking a belföldi légitársaságoknak csak idén januártól, négy év után engedélyezte a 737 MAX repülők használatát. A gyártóval szembeni polgári perek egy része máig sem zárult le.
A JAL túlnyomórészt Boeing gépeket használ, s most a középtávú flottájának megújítására készül. Tavaly elsőként az All Nippon Airways rendelt újra 737 MAX gépeket.
A japánok üzlete azért is érdekes, mert bár a Boeing történelmileg uralja a japán piacot, az Airbus az elmúlt évtizedben jelentős pozíciókat épített ki.
A Boeing részvénye az amerikai nyitás után 2,3 százalékot esett. Az Airbus részvényét Európában enyhe pluszban jegyzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.