A Volkswagen csoport száznyolcvanmilliárd eurós befektetési keretből finanszírozza a következő öt évben az elektromos átállást. Ennek túlnyomó részét, 68 százalékát a digitalizációra és az elektromos autózás fejlesztésére kívánja fordítani. Az előző ötéves ciklusban ugyanezen célokra csupán a büdzsé 56 százalékát költötte a vállalatcsoport.
A Volkswagen csoport 2022-ben 26 százalékkal több elektromos kocsit adott el, mint egy évvel korábban, ezzel pedig a globális piacon betöltött részesedését hét százalékosra emelte.
A villanyautókra leadott rendelések a csoport teljes rendelésállományának 16 százalékát tették ki, 2030-ra ezt az arányt ötven százalékra várja a vállalat.
A Volkswagen tavaly 572 100 elektromos járművet adott el, emellett növelte a bevételét és az üzemi eredményét. Az autógyártó csoport éves árbevétele 11,6 százalékkal, 279 milliárd euróra emelkedett, míg az üzemi eredmény 12,5 százalékkal, 22,5 milliárdra nőtt.
A globális autóértékesítés hét százalékkal, 8,3 millió darabra esett vissza. A vállalat kedden publikált éves jelentése ugyanakkor kiemeli: jelenleg 1,8 millió teljesítetlen rendelés van a rendszerben, így a termékeik iránti érdeklődés tartós visszaesésétől nem tartanak.
Oliver Blume, a csoport vezérigazgatója elmondta: arra is látnak esélyt, hogy a Volkswagen legendás modelljeit, mint a Golf és a Tiguan, a jövőben elektromossá alakítsák.
A nyereségtermelés szempontjából fontos üzemieredmény-ráta az előzetesen meghatározott 7–8,5 százalékos sáv felső harmadában, 8,1 százalékon állapodott meg.
A Lamborghini, a Bentley és a Ducati márkát is tömörítő prémiumszegmens teljesítménye is jól alakult, az üzemi marzs 10,6 százalékkal, 12,3 százalékra növekedett, ami jól felszerelt felső kategóriás járművek iránti élénk keresletre vezethető vissza. A szegmens árbevétele 61,8 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredmény pedig 7,6 milliárdot tett ki.
A Porsche üzemieredmény-rátája 18,6 százalékra erősödött, ebben nem kis része volt az egyre népszerűbb elektromos szegmensnek, amely az értékesítések 11 százalékát tette ki. A Porsche Taycan modellje eközben elérte a százezres darabszámot, ehhez pedig mindössze két évre volt szüksége. A 2022-es árbevétel a Porschénél 14 százalékkal, 37,6 milliárd euróra emelkedett, ugyanakkor elmaradt a vállalat 38-39 milliárd eurós előzetes várakozásától.
A Volkswagen csoport emellett sikeresen növelte a piaci jelenlétét az Egyesült Államokban és Kínában. Az amerikai elektromosjármű-értékesítési számaik 18,8 százalékos növekedést mutattak (44 200 villanyautó), amivel a negyedik helyre kerültek az értékesítési listán. A kínai eladások ennél is jobban alakultak: a teljes értékesítési volumen 68 százalékkal, míg az eladott ID.3, ID.4, és az ID.6 járművek száma 102,9 százalékkal, 143 110-re nőtt.
A vállalat emellett bejelentette első tengerentúli akkumulátorgyár-beruházását, az egységet a kanadai Ontario államban építik fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.