A német sportruházati márka bejelentette, hogy a közelmúltban több százmillió dollárt költött egy újonnan megnyílt Los Angeles-i létesítményre, ahol a kosárlabdatermékeket fejlesztő csapata fog dolgozni, támogatva az egyesült államokbeli eddigi központját, az Ore-ban fekvőt. Emellett újabb üzleteket nyitnának Amerikában, új szponzori szerződéseket is kötnének, ennek egyik állomása volt a közelmúltban megkötött kontraktus a Major League Soccerrel.
A cég új vezérigazgatója, Bjorn Gulden, egykori profi futballista, a márka sportági szerepét kívánja erősíteni, hogy kilábaljanak a közelmúlt nehézségeiből.
A patinás márka számára nem hozott, inkább vitt a Kanye West rapperrel való partnerség,
de nem alakulnak jól az eladások sem Kínában, sem Oroszországban.
A sportra kell összpontosítanunk – itt van az Adidas gyökere
– mondta Rupert Campbell, a társaság észak-amerikai elnöke.
A cég sportruházat-üzletágának bevételei tavaly nőttek, míg a divatáru-üzletág bevételei csökkentek, és a partnerkapcsolatok is kedvezőtlenül teljesítettek. Önmagában a Kanye Westtel kötött szerződés megszűnése az elemzők becslése szerint a vállalat éves bevételének mintegy 8 százalékát teszi ki.
A Nike elsöprő erejének, uralkodásának megtörése, különösen a kosárlabdában – ez az Adidas régi terve. Minden valószínűség szerint ahhoz, hogy sikerrel járjanak, igen nagy befektetésekre lesz szükség – mondják az elemzők.
Tavaly a német cég Észak-Amerikában szerzett bevétele 7 milliárd dollár körül alakult, ami nagyjából egyharmada a Nike bevételének.
Az elmúlt években az Adidas az Under Armourral haladt fej fej mellett az Egyesült Államok sportszerpiacának második helyéért. Campbell optimista. Azt mondta, hogy a viszonylag alacsony bázisról könnyű nagyot ugrani, és úgy gondolja, hogy a cég képes leküzdeni ezt az akadályt. A cég kosárlabda-ágazatának Los Angelesbe költöztetése önmagában is segít, a városban való megjelenéssel közelebb lehet a társaság potenciális ügyfeleihez. Persze nyitnak új rendezvények felé is: együttműködnek az induló profi kosárlabdaversennyel, a Drew League-gel.
Emellett a Major League Soccerrel is együttműködnek, a futballtermékek eladása 50 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, és a kereslet várhatóan tovább emelkedik. Az Egyesült Államok a három év múlva esedékes világbajnokság társrendezője lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.