Jobb lett a vártnál az Alphabet negyedéves gyorsjelentése, és ennek megkoronázásaként 70 milliárd dolláros részvény-visszavásárlást jelentett be a Google anyavállalata. Kedden a tengerentúli zárás utáni kereskedésben 3,5 százalékot pattant a részvény árfolyama, annak ellenére, hogy a Google hirdetési bevételei már a második egymást követő negyedévben csökkentek. Az Alphabet 54,5 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el az idei első negyedévben, ami szűk 1 százalékos visszaesést jelent. Ám a Wall Street ennél borúlátóbb volt. A vállalat negyedéves teljes árbevétele 2,6 százalékkal, 69,79 milliárd dollárra nőtt, míg az elemzők konszenzusa 68,89 milliárd volt. A nyereség 1,17 dollár lett részvényenként (EPS), míg a Wall Street 1,08 dollárt várt.
Látjuk a hirdetési kiadások stabilizálódásának jeleit
– mondta a Google pénzügyi igazgatója, Ruth Porat, utalva a vállalat YouTube videoplatformjára, amelynek a hirdetési bevételei a harmadik egymást követő negyedévben csökkentek. A YouTube jellemzően nagy mennyiségű úgynevezett márkahirdetést vonz, amely gazdasági bizonytalanság idején gyorsabban zsugorodik, mint a keresési hirdetések, amelyeknek általában jól meghatározott teljesítménycéljai vannak.
Az online hirdetési piac továbbra is ingatag,
mivel a vállalatok a marketingbüdzséjük szűkítésével reagálnak a bizonytalan gazdasági kilátásokra. A Google azonban megpróbálja beindítani a növekedést egy olyan időszakban, amikor fokozódik a verseny a mesterséges intelligencia (AI) területén, egy olyan technológiában, amely támogatja a vállalat keresési üzletágát. A Google a múlt héten egyesítette két fő AI-kutatócsoportját a Google DeepMind nevű egységben, amely a várakozásaik szerint jelentősen felgyorsítja a kutatást. A keresőóriás azt is tervezi, hogy
társalgási AI-funkciókat ad hozzá a zászlóshajó-keresőmotorjához,
miután a rivális Microsoft hasonló lépést tett. Egyébként a szintén kedden jelentő Microsoft hasonlóan lassuló növekedést jelzett az első negyedévről.
A Google felhőalapú számítástechnikai divíziójának árbevétele 28 százalékkal, 7,5 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest az idei első negyedévben. Ez lassuló ütemű növekedés a negyedik negyedévihez viszonyítva.
A keresőóriás, amely januárban jelentette be a vállalat történetének legnagyobb, 12 ezres elbocsátását, a közelmúltban a költségek további csökkentését fontolgatja: a kávézók nyitvatartási idejétől kezdve a vállalat belső szervereinek használatáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.