BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Usa,,New,York,September,22,,2022:,Spotify,Logo,Mobile,App

Több mint félmilliárdan használják a Spotifyt, mégsem nyereséges

A svéd cég elsősorban Európában és Latin-Amerikában nyújtott kiemelkedő teljesítményt, így növelte a felhasználók és az előfizetők számát az elmúlt három hónapban. A második negyedévben további emelkedést vár.

A Spotify túlszárnyalta az előrejelzéseket: a prémium előfizetők száma 15 százalékkal, 210 millióra nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A svéd cég elsősorban Európában és Latin-Amerikában nyújtott kiemelkedő teljesítményt – derül ki a streamingszolgáltató jelentéséből.

Usa,,New,York,September,22,,2022:,Spotify,Logo,Mobile,App
Fotó: Shutterstock

Az összes felhasználó száma – amelybe a nem fizető felhasználók is beletartoznak – szintén rácáfolt a várakozásokra és 22 százalékkal, 515 millióra emelkedett éves szinten. A bevétel az előző évhez viszonyítva 14 százalékkal 3,04 milliárd euróra emelkedett, ami enyhén elmaradt az elemzők 3,08 milliárd eurós prognózisától. A vállalat nettó vesztesége 225 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 131 millió eurós nettó nyereséggel. A bruttó árrés 25,2 százalékos lett.

A 2006-ban alapított Spotify kezdetben csak a zenei streamingre koncentrált, majd 2015-ben bevezette a podcasteket, amelyekből mára több milliót kínál. A területre nem sajnálta a pénzt és közel egymilliárd dollárt költött rájuk: egy időre leigazolták az Obama házaspárt, Meghan Markle-t és Harry herceget, illetve a legnépszerűbb podcastert, Joe Rogant is. Azóta pedig a hangoskönyvek világát is meghódították, 300 ezer művet elérhetővé téve a platformon. 

A fejlesztések mellett a cég karcsúsít is: január elején jelentették be 600 alkalmazottuk elbocsátását, ami közel 6 százalékos leépítés. A vállalat a második negyedévben 530 millió felhasználót, 217 millió előfizetőt vár és 3,2 milliárd eurós bevételt. Tavaly fogalmazták meg távlati céljukat: 2030-ra egymilliárd felhasználót és 100 milliárd dolláros éves bevételt prognosztizáltak.

A Squid Game sikerén felbuzdulva a Netflix 2,5 milliárd dollárt fektet dél-koreai filmekbe és sorozatokba

A Netflix igyekszik kihasználni, hogy globálisan egyre népszerűbbek a dél-koreai szórakoztatóipar termékei, így több mint 2 milliárd dollárt fektet be az ázsiai ország iparágába. Az amerikai vállalat szerint ez kétszerese annak az összegnek, amit az elmúlt hét évben beruháztak az ázsiai országban.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.