A Spotify túlszárnyalta az előrejelzéseket: a prémium előfizetők száma 15 százalékkal, 210 millióra nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A svéd cég elsősorban Európában és Latin-Amerikában nyújtott kiemelkedő teljesítményt – derül ki a streamingszolgáltató jelentéséből.
Az összes felhasználó száma – amelybe a nem fizető felhasználók is beletartoznak – szintén rácáfolt a várakozásokra és 22 százalékkal, 515 millióra emelkedett éves szinten. A bevétel az előző évhez viszonyítva 14 százalékkal 3,04 milliárd euróra emelkedett, ami enyhén elmaradt az elemzők 3,08 milliárd eurós prognózisától. A vállalat nettó vesztesége 225 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 131 millió eurós nettó nyereséggel. A bruttó árrés 25,2 százalékos lett.
A 2006-ban alapított Spotify kezdetben csak a zenei streamingre koncentrált, majd 2015-ben bevezette a podcasteket, amelyekből mára több milliót kínál. A területre nem sajnálta a pénzt és közel egymilliárd dollárt költött rájuk: egy időre leigazolták az Obama házaspárt, Meghan Markle-t és Harry herceget, illetve a legnépszerűbb podcastert, Joe Rogant is. Azóta pedig a hangoskönyvek világát is meghódították, 300 ezer művet elérhetővé téve a platformon.
A fejlesztések mellett a cég karcsúsít is: január elején jelentették be 600 alkalmazottuk elbocsátását, ami közel 6 százalékos leépítés. A vállalat a második negyedévben 530 millió felhasználót, 217 millió előfizetőt vár és 3,2 milliárd eurós bevételt. Tavaly fogalmazták meg távlati céljukat: 2030-ra egymilliárd felhasználót és 100 milliárd dolláros éves bevételt prognosztizáltak.
A Squid Game sikerén felbuzdulva a Netflix 2,5 milliárd dollárt fektet dél-koreai filmekbe és sorozatokbaA Netflix igyekszik kihasználni, hogy globálisan egyre népszerűbbek a dél-koreai szórakoztatóipar termékei, így több mint 2 milliárd dollárt fektet be az ázsiai ország iparágába. Az amerikai vállalat szerint ez kétszerese annak az összegnek, amit az elmúlt hét évben beruháztak az ázsiai országban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.