A többi között az Ariel, a Lenor, a Gillette, a Jar és a Head & Shoulders márkát gyártó amerikai vállalat, a Procter & Gamble (P&G) bevételei éves szinten 4 százalékkal nőttek, és 20,07 milliárd dollárt tettek ki a márciusban zárult negyedévben, felülmúlva az elemzők 19,32 milliárdos várakozását – derül ki a cég péntek délután kiadott gyorsjelentéséből.
A P&G 3,4 milliárd dolláros, részvényenként 1,37 dolláros nettó nyereséget (EPS) jelentett az üzleti éve harmadik negyedéről, szemben az egy évvel korábbi 3,36 milliárddal és részvényenkénti 1,33 dollárral. Ez 3 százalékos növekedés. Az árfolyamhatásokat, az akvizíciókat és az elidegenítéseket kiszűrő organikus értékesítés 7 százalékkal ugrott meg az elmúlt három hónapban.
A vállalat értékesítésének volumene éves összevetésben 3 százalékkal zsugorodott, így a bevételek emelkedését az árnövekedés pörgette. A P&G portfóliójában lévő termékek átlagosan 10 százalékkal drágultak az előző évihez képest, így a fogyasztók a riválisok olcsóbb árui felé fordultak. Andre Schulten pénzügyi igazgató szerint a negyedéves volumen mindössze 2 százalékkal csökkent éves szinten, ha nem vesszük figyelembe a cég oroszországi üzletágát, ahol a háború kirobbanása után visszafogták a tevékenységüket.
Schulten szerint az Egyesült Államokban, a vállalat legnagyobb piacán nőtt a volumen, míg a második legfontosabb piacán, Kínában a szigorú járványvédelmi intézkedések kivezetése miatt szintén emelkedtek az eladások, ami a jövőben fokozódik a távol-keleti országban.
A vállalat közölte, hogy a folyó pénzügyi évre mintegy 6 százalékos organikus forgalomnövekedést vár, szemben a korábbi 4-5 százalékos bővülésre vonatkozó előrejelzéssel, míg az éves eredmény prognózisát fenntartotta, amely így változatlanul 4 százalékos növekedést valószínűsít.
A tehetősebbek is kifeküdtek az inflációtól, borús időkre készül a bankkártyaóriásNem tudott megfelelni a várakozásoknak az American Express az első negyedévben, mivel az amerikai hitelkártya-óriás a becsültnél több pénzt tett félre a törlesztéssel elmaradó kártyabirtokosok miatti esetleges veszteségeinek fedezésére: a New York-i székhelyű társaság 1,1 milliárd dollár tartalékot különített el erre a célra, szemben a tavalyi 33 millióval. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.