A Xiaomi első negyedéves bevétele 18,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakában elkönyvelt teljesítményéhez képest. Elmaradt a Covid utáni nagy felpattanás az elemzők szerint.
Az első negyedéves forgalom 59,5 milliárd jüanon állt meg, ami az 59,43 milliárdos elemzői várakozásokkal nagyjából összhangban van, az egy évvel korábbi 73,35 milliárd jüanos szinttől azonban messze elmaradt.
A vállalat nettó jövedelme 2022 első, járványhelyzeti negyedévéhez képest 13,1 százalékkal, 3,23 milliárd jüanra nőtt.
A kínai eladások száma 11 százalékkal csökkent, ennek hátterében a pandémiás korlátozások feloldását követő fogyasztói óvatosságot látja a vállalat. A Xiaomi globális értékesítése ugyanebben az időszakban 20 százalékkal esett vissza.
Az indiai piac is cserben hagyta a kínai gyártót: az egykoron legnagyobb külföldi felvevőpiacnak számító térség importja 20 százalékkal csökkent. Elemzők rámutatnak: az indiai piacokon a Samsung térnyerése is fokozta a Xiaomi piaci részesedésének zsugorodását.
A Xiaomi számai annak ellenére mutatnak csökkenést, hogy a vállalat több esetben árcsökkentéshez is folyamodott, hogy növelje a keresletet a termékei iránt.
A kínai gyártó az okostelefonok piaca mellett a diverzifikáció nevében az elektromosautó-gyártás terén is meg kívánja vetni a lábát, első saját gyártású járművük tömeggyártása 2024 első felében indulhat meg.
Az okostelefon-értékesítési volumen Kínában a Xiaomi készülékein kívül is számottevően visszaesett: a piac éves szinten 11 százalékos csökkenés nyomán 67,6 millió darabra zsugorodott.
Nagyot esett az okostelefonok eladása KínábanAz ország újranyitása a lezárások után nem az okostelefonok piacát pörgette fel, ami talán érthető is. |
A kínai okostelefonpiac legnagyobb alakja továbbra is az Apple 20 százalékos részesedéssel, amelyet az Oppo, majd a Vivo követ 18 és 17 százalékkal. A Xiaomi az ötödik helyre fér fel a listán 13 százalékos piaci részesedéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.