BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nagyot esett a Xiaomi bevétele, Kínában és Indiában is csökkent a kereslet

A kínai okostelefon-gyártó bevétele jelentősen visszaesett az első negyedévben, és a forgalma is feltűnően csökkent.

A Xiaomi első negyedéves bevétele 18,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakában elkönyvelt teljesítményéhez képest. Elmaradt a Covid utáni nagy felpattanás az elemzők szerint. 

Fotó: AFP

Az első negyedéves forgalom 59,5 milliárd jüanon állt meg, ami az 59,43 milliárdos elemzői várakozásokkal nagyjából összhangban van, az egy évvel korábbi 73,35 milliárd jüanos szinttől azonban messze elmaradt. 

A vállalat nettó jövedelme 2022 első, járványhelyzeti negyedévéhez képest 13,1 százalékkal, 3,23 milliárd jüanra nőtt.

A kínai eladások száma 11 százalékkal csökkent, ennek hátterében a pandémiás korlátozások feloldását követő fogyasztói óvatosságot látja a vállalat. A Xiaomi globális értékesítése ugyanebben az időszakban 20 százalékkal esett vissza. 

A Xiaomi árfolyama 1 éves
Az értékesítésen túl a részvényárfolyam is gyengélkedik a Xiaominál

Az indiai piac is cserben hagyta a kínai gyártót: az egykoron legnagyobb külföldi felvevőpiacnak számító térség importja 20 százalékkal csökkent. Elemzők rámutatnak: az indiai piacokon a Samsung térnyerése is fokozta a Xiaomi piaci részesedésének zsugorodását. 

A Xiaomi számai annak ellenére mutatnak csökkenést, hogy a vállalat több esetben árcsökkentéshez is folyamodott, hogy növelje a keresletet a termékei iránt. 

A kínai gyártó az okostelefonok piaca mellett a diverzifikáció nevében az elektromosautó-gyártás terén is meg kívánja vetni a lábát, első saját gyártású járművük tömeggyártása 2024 első felében indulhat meg. 

Az okostelefon-értékesítési volumen Kínában a Xiaomi készülékein kívül is számottevően visszaesett: a piac éves szinten 11 százalékos csökkenés nyomán 67,6 millió darabra zsugorodott.

Nagyot esett az okostelefonok eladása Kínában

Az ország újranyitása a lezárások után nem az okostelefonok piacát pörgette fel, ami talán érthető is.

A kínai okostelefonpiac legnagyobb alakja továbbra is az Apple 20 százalékos részesedéssel, amelyet az Oppo, majd a Vivo követ 18 és 17 százalékkal. A Xiaomi az ötödik helyre fér fel a listán 13 százalékos piaci részesedéssel.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.