Több mint 6 százalékkal, 2360 pennyre esett a Burberry brit divatkonszern részvényárfolyama Londonban, miután észak-amerikai értékesítéseinek csökkenése a befektetőknél nagyobb súllyal esett a latba, mint a kínai piacon elért fellendülés.
A luxuscég eladásai az előző évhez mérten globálisan 7 százalékkal, 3,1 milliárd angol fontra nőttek az április 1-jéig tartó üzleti évben, meghaladva az elemzők által várt 5,6 százalékos növekedést.
A csütörtök reggel közzétett gyorsjelentés szerint az utolsó negyedévben azonban ugyancsak 7 százalékkal esett vissza a forgalom a tengerentúlon, amit a menedzsment az amerikaiak élénkülő utazási kedvével magyarázott, hiszen a turizmus részint megkurtítja a családok büdzséjét, részint lehetővé teszi, hogy külföldön, azaz – az Egyesült Államok esetében – vélhetően olcsóbban szerezzék be vágyaik tárgyát.
Hiába hangsúlyozta a vállalat, hogy bevételei az utolsó negyedévben éves összevetésben 16 százalékkal gyarapodtak az elemzők által várt 14 százalékkal szemben, miközben a kínai forgalom növekedése 13 százalékra gyorsult.
Ezzel együtt a Burberry üzemi eredménye 2022–23-as üzleti évében 21 százalékkal, 634 millió fontra ugrott,
egy részvényre jutó korrigált nettó nyeresége (EPS) pedig 29 százalékkal, 126 pennyre emelkedett. A cégvezetés ennek örömére az osztalékot 30 százalékkal, részvényenként 61 pennyre kívánja növelni.
Pénzügyi szempontból is jó teljesítményt nyújtottunk, amit főként a bőráru és felsőruházati kategóriákban elért sikereink támogattak, a negyedik negyedévben pedig elsősorban Kína pörgette a forgalmunkat
– értékelt közleményében Jonathan Akeroyd vezérigazgató.
A Burberry megerősítette középtávú célkitűzéseit azzal, hogy folyamatosan figyel makrogazdasági és geopolitikai környezetére is.
Az elemzők eléggé kritikusan nyilatkoztak a Burberryről, Loca Solca a Bernsteintől úgy véli, az angol cég egy-két lépéssel lemaradt a szektortól, Amerikában az átlagnál nagyobb visszaesést szenvedett el, a teljes profitja pedig valamivel kisebb lett.
Edouard Aubin, a Morgan Stanley elemzője szerint pedig
a vállalatnak plasztikusabban kellene bemutatnia sztárdivattervezője, Daniel Lee tevékenységét, aki egyébként februárban állt elő első olyan kollekciójával, amelyet már a Burberry színeiben tervezett.
A luxuskategória nagyágyúi amúgy vegyes képet mutattak a jelentési szezonban, hiszen míg a Christian Diort ellenőrző LVMH, az Hermes International és a Prada előretört, a Gucci-tulajdonos Kering inkább csak küszködött, az azonban közös pont, hogy valamennyien sokat profitáltak a pandémiás lezárások korszakát az első negyedévben maga mögött hagyó kínai középosztály vásárlásaiból.
A Burberry részvényeit a Refinitiv elemzői konszenzusa tartásra ajánlja, mégpedig 2400 pennys medián célárral.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.