BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra trendi az angol divat Kínában

Francia és olasz riválisaihoz hasonlóan a brit Burberry luxusdivatcég is sokat profitált az utolsó negyedévben a pandémiás lezárások korszakát maga mögött hagyó kínai piac fellendüléséből, ám a márka gyengébb észak-amerikai szereplése lelombozta a befektetők jókedvét.

Több mint 6 százalékkal, 2360 pennyre esett a Burberry brit divatkonszern részvényárfolyama Londonban, miután észak-amerikai értékesítéseinek csökkenése a befektetőknél nagyobb súllyal esett a latba, mint a kínai piacon elért fellendülés.

The Burberry Group Plc store on Regent Street in London, UK, on Wednesday, May 17, 2023. Chinese demand probably fueled fourth-quarter sales gains for Burberry, which reports before the open tomorrow. Photographer: Hollie Adams/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Getty Images

A luxuscég eladásai az előző évhez mérten globálisan 7 százalékkal, 3,1 milliárd angol fontra nőttek az április 1-jéig tartó üzleti évben, meghaladva az elemzők által várt 5,6 százalékos növekedést.

A csütörtök reggel közzétett gyorsjelentés szerint az utolsó negyedévben azonban ugyancsak 7 százalékkal esett vissza a forgalom a tengerentúlon, amit a menedzsment az amerikaiak élénkülő utazási kedvével magyarázott, hiszen a turizmus részint megkurtítja a családok büdzséjét, részint lehetővé teszi, hogy külföldön, azaz – az Egyesült Államok esetében – vélhetően olcsóbban szerezzék be vágyaik tárgyát.

Hiába hangsúlyozta a vállalat, hogy bevételei az utolsó negyedévben éves összevetésben 16 százalékkal gyarapodtak az elemzők által várt 14 százalékkal szemben, miközben a kínai forgalom növekedése 13 százalékra gyorsult.

Ezzel együtt a Burberry üzemi eredménye 2022–23-as üzleti évében 21 százalékkal, 634 millió fontra ugrott, 

egy részvényre jutó korrigált nettó nyeresége (EPS) pedig 29 százalékkal, 126 pennyre emelkedett. A cégvezetés ennek örömére az osztalékot 30 százalékkal, részvényenként 61 pennyre kívánja növelni.

Pénzügyi szempontból is jó teljesítményt nyújtottunk, amit főként a bőráru és felsőruházati kategóriákban elért sikereink támogattak, a negyedik negyedévben pedig elsősorban Kína pörgette a forgalmunkat

– értékelt közleményében Jonathan Akeroyd vezérigazgató.

A Burberry megerősítette középtávú célkitűzéseit azzal, hogy folyamatosan figyel makrogazdasági és geopolitikai környezetére is.

A Burberry árfolyama 2023-tól

Az elemzők eléggé kritikusan nyilatkoztak a Burberryről, Loca Solca a Bernsteintől úgy véli, az angol cég egy-két lépéssel lemaradt a szektortól, Amerikában az átlagnál nagyobb visszaesést szenvedett el, a teljes profitja pedig valamivel kisebb lett.

Edouard Aubin, a Morgan Stanley elemzője szerint pedig 

a vállalatnak plasztikusabban kellene bemutatnia sztárdivattervezője, Daniel Lee tevékenységét, aki egyébként februárban állt elő első olyan kollekciójával, amelyet már a Burberry színeiben tervezett.

A luxuskategória nagyágyúi amúgy vegyes képet mutattak a jelentési szezonban, hiszen míg a Christian Diort ellenőrző LVMH, az Hermes International és a Prada előretört, a Gucci-tulajdonos Kering inkább csak küszködött, az azonban közös pont, hogy valamennyien sokat profitáltak a pandémiás lezárások korszakát az első negyedévben maga mögött hagyó kínai középosztály vásárlásaiból.

A Burberry részvényeit a Refinitiv elemzői konszenzusa tartásra ajánlja, mégpedig 2400 pennys medián célárral.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.