A Primark tovább javuló forgalma mellett megemelte idei üzleti évre vonatkozó eredményvárakozását a diszkontdivatlánc anyacége, az Associated British Foods (AB Foods). A brit kiskereskedelmi és élelmiszeripari óriás ezzel már a tavalyi 1,435 milliárd fontot némileg meghaladó tisztított üzemi eredményt vár a 2022–2023-as üzleti év végére. Korábban ez előző évivel nagyjából megegyező eredményt jelzett előre a menedzsment.
Az elszabadult infláció mellett egyre inkább szorongatott európai fogyasztók egyelőre rácáfoltak a gazdasági lassulásról szóló várakozásokra. A január óta már hazánkban is megtalálható Primark forgalma 13 százalékkal bővült március és május között, és megközelítette a kétmilliárd fontot. A legalább egy éve nyitva tartó boltok forgalma 7 százalékkal nőtt éves alapon.
A vásárlók több szezonális ruhát, valamint egészségügyi és szépségápolási terméket vásároltak, a bővüléshez emellett a vállalat által végrehajtott áremelések is hozzájárultak.
Az élelmiszeripari üzletágban szintén 13 százalékos bevételbővülést ért el az AB Foods, a szegmens így 1,06 milliárd fontot hozott a konyhára.
Múlt héten a rivális Next is feljebb srófolta egész éves bevételi és profit-előrejelzését, arra hivatkozva, hogy a fogyasztók bérének emelkedése és a melegebb időjárás mellett a vártnál erősebb kereslettel szembesült. A hónap elején a Zara-tulajdonos spanyol Inditex, valamint a svéd H&M is erős nyári szezonkezdetről számolt be.
A legtöbb piacunk beindult, ahogy kisütött a nap
– mondta Eoin Tonge pénzügyi igazgató a Reutersnek, megjegyezve, hogy az Egyesült Királyságban még erősebb volt az értékesítés felfutása júniusban a melegebb időjárás beköszöntével. A helyi összehasonlítható üzletek forgalma júniusban 6 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A nyár azzal együtt indult kedvezően a Primark számára a szigetországban, hogy a brit háztartásokat az ötvenes évek óta a legnagyobb léptékű életszínvonal-csökkenés sújtja, májusban meglepetésre nem enyhülő, 8,7 százalékos inflációt mértek az Egyesült Királyságban.
Minden eltelt negyedév emlékeztet minket arra, hogy a fogyasztók ellenállóbbak, mint azt a borúlátó kommentárok sugallják
– hangsúlyozta Tonge. A pénzügyi vezető óvatosan optimista a fogyasztói kereslet további alakulását illetően.
Az AB Foods londoni börzén jegyzett részvényei 1 százalékot ereszkedtek hétfő délelőtt a kedvezőtlen befektetői hangulatban, idén viszont 23 százalékos erősödést tudhatnak maguk mögött, magasan felülteljesítve ezzel a 2023-ban stagnáló FTSE 100 indexet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.