BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alacsonyabban szállhat a Wizz Air

A Wizz Air kilátásai alapvetően nem változtak, az alacsonyabb olajárak miatt azonban némileg magasabb célárat és kedvezőbb ajánlást fogalmazott meg a Concorde, amely aggódik a diszkont-légitársaság extrém eladósodottsága miatt.

Finomhangolta a Wizz Air részvényeire vonatkozó vállalatértékelési modelljét a Concorde Értékpapír Zrt. a magyar hátterű fapados légitársaság előző héten közzétett, rekordforgalomról, ám továbbra is veszteséges működésről tanúskodó éves jelentését követően.

Budapest,,Hungary,-,March,6,,2021:,Wizz,Air,Passenger,Plane
A társaság bruttó adóssága 5,3 milliárd euróra hízott március végére.
Fotó: Soos Jozsef

A befektetési szolgáltató hétfői elemzésében 20,6-ről 23,9 fontra emelte a társaság papírjainak célárát, az eddigi eladásról pedig csökkentésre módosította ajánlását. Várakozásuk szerint a jelenlegi szintről 12 százalékot ereszkedhet a kurzus.

A társaság kilátásai változatlanok maradtak, a magasabb árfolyamcélt és az előzőnél kedvezőbb ajánlást az alacsonyabb olajárakkal magyarázta az elemzést jegyző Bukta Gábor. A Concorde részvényelemzője szerint a légiipari részvények számára szezonálisan gyenge időszakban vagyunk, ráadásul az európai infrastruktúra problémák (légi irányítás, reptéri utaskezelés, orosz–ukrán háború, sztrájkok) a következő hetekben kedvezőtlen hatást gyakorolhatnak az ágazatra.

A magyar hátterű diszkont-légitársaság 2023-as üzleti évének teljesítménye elmaradt a brókerház várakozásaitól, a menedzsment idei évre vonatkozó nagyon magas, 350–450 millió euró közötti profit-előrejelzését viszont kellemes meglepetésként értékelik.

A brókerháznál ugyanakkor nem nyugodtak a társaság finanszírozással kapcsolatban, annak ellenére, hogy március végén 1,4 milliárd eurós szabad pénzeszköze volt. A pesszimizmusuk abból fakad, hogy

 a vállalat bruttó adóssága gyorsabban nőtt, mint amire a piac számíthatott, mostanra meghaladva az 5,3 milliárd eurót. 

A Wizz Airnek várhatóan ezzel együtt sem lesznek refinanszírozási problémái a közeljövőben, de a Concorde szerint fontos megjegyezni, hogy a következő egy évben a lízing és a kötvények törlesztése csaknem 1,3 milliárd készpénzkiáramlással jár.

Ez a refinanszírozási igény a jelenlegi relatív magas kamatkörnyezetben magasabb finanszírozási költségekhez vezethet, ami a profitabilitást ronthatja

 – figyelmeztet Bukta Gábor.

A brókercég a javuló operáció és a növekedési kilátások ellenére továbbra is túlértékeltnek tartja a Wizz Airt, amelynek az eladósodottsága extrém nagyra duzzadt a versenytársaihoz képest. Némi aggodalomra ad okot továbbá, hogy a könyv szerinti saját tőke is negatívba fordult.

A Wizz Air árfolyama 2023-tól
 

„Amennyiben profitszinten nem sikerül teljesíteni a menedzsment profit-előrejelzését (minimum 350 millió euró), akkor a saját tőke negatív lehet két egymást követő évben is, így a legrosszabb forgatókönyv szerint tőkeemelésre is sor kerülhet” – vetítette előre a részvényelemző, aki

az alacsonyabb olajárak tükrében az idén 5,15 milliárd euró bevételre és 372 milliós profitra számít a fapadostól.

A Wizz Air londoni tőzsdén jegyzett papírjai 4,1 százalékkal drágultak hétfő délutánig, az idén pedig közel másfélszeresére drágult a papír.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.