A piaci elemzőket is meglepte az Adobe második negyedéves teljesítménye. Az amerikai szoftveróriás a digitális média és a felhőüzletág bővülésének köszönhetően két számjegyű bővülésről számolt be a főbb sorokon, tükrözve a szoftverek iránti erős fogyasztói keresletet.
A San Jose-i központú szoftverfejlesztő forgalma 10 százalékkal 4,82 milliárd dollárra nőtt a június 2-án zárult három hónapban, meghaladva ezzel a FactSet elemzői konszenzusában szereplő 4,78 milliárdos prognózist.
A nettó nyereség a bevételekhez hasonlóan ugyancsak tizedével, 1,3 milliárd dollárra hízott Ez egy részvényre vetítve (EPS) 2,82 dolláros eredményt jelent, az egyedi tételektől szűrt EPS pedig 3,91 dollárra futott be, 12 centtel magasabbra a szakértők által vártnál. A digitális médiaszegmens bevételei 10, a kreatív szegmens forgalma kilenc, a felhőszolgáltatásokból származó bevételek pedig 11 százalékkal nőttek éves alapon.
Shantanu Narayen vezérigazgató szerint az Adobe adatkészletei, alapmodelljei és termékplatformjai mellett jól pozicionált ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia új korszakának élére álljon.
A társaság a harmadik negyedévben 4,83–4,87 milliárd dollár közötti bevétellel számol, nagyjából összhangban az elemzői becslésekkel. Utóbbi 4,86 milliárdos forgalmat vetít előre.
A vállalat részvényei idén már 46 százalékkal drágultak, messze felülteljesítve ezzel az év eleje óta 15 százalékot emelkedő S&P 500 és a 32 százalékot robogó, technológiai túlsúlyos Nasdaq Composite részvénykosarat egyaránt.
Az Adobe márciusban indította el Firefly nevű generatív MI eszközét, amit több saját szoftverébe – köztük a Photoshop képszerkesztőbe – is integrált. A mesterséges intelligenciára helyezett nagyobb hangsúly az elemzőket is lázba hozta, akik sorra építik be vállalatértékelési modelljükbe a z új technológia nyújtotta piaci lehetőségeket.
Az elmúlt napokban a Wolfe Research 420 dollárról 540 dollárra, a Jefferies pedig 440 dollárról 530 dollárra emelte a részvény célárát, míg a TD Cowen 415-ről 500 dollárra srófolta fel árfolyamvárakozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.