Megerősítette középtávú eredményterveit az Aston Martin, a keddi befektetői konferencián elhangzottak alapján azonban így is maradhatott hiányérzetük a részvényeseknek, akik közel hatszázalékos mínuszba lökték a papírt a délelőtti tőzsdei kereskedésben.
A brit luxusautó-gyártó vezetősége megerősítette, hogy jó úton járnak a következő évekre kitűzött célszámok eléréséhez, így 2024-re elérheti a kétmilliárd fontot a csoport forgalma, a kamatok, nyereségadók és értékcsökkenés nélkül számított korrigált alaperedmény (EBITDA) pedig félmilliárd fontra hízhat. A következő évben várhatóan jelentősen túl is szárnyalja ezeket.
Az idei évre sokkal szerényebb tervekkel futott neki az Aston Martin, amely a profitabilitás javulását és a szabad készpénztermelés pozitívba fordulását várja a második fél év elejétől érkező új generációs sportkocsijainak támogatásával, amelyekből az idén 7 ezret tervez értékesíteni. A 2023-as csúcsév lehet a tőkeberuházások szempontjából is.
Az évente 10-15 ezer sportautó legyártására képes gaydoni központú vállalat tavaly 190,2 millió font alapnyereséget ért el, a frissített prezentációból viszont kimaradt, hogy a következő években mennyi eladott járművel számol a vezetőség.
Kicsit távolabbra tekintve, a vállalat 2027–2028-re 2,5 milliárd font árbevétellel tervez, miközben a bruttó árrést 40 százalék fölé tornázná fel. A tisztított EBITDA ekkorra elérheti a 800 milliót, 30 százalék körüli EBITDA-marzs mellett.
A következő öt évben további kétmilliárd fontot költ beruházásokra a társaság. Döntően tőkeberuházásokat hajtanak végre, 200 milliót pedig különböző technológiai újításokhoz való hozzáférésre fordítanak.
Ez utóbbi irányba mutat a hét elején a Lucid Grouppal tető alá hozott megállapodás is, amelynek értelmében az Aston Martin 3,7 százalékos részesedést ad át az amerikai elektromos luxusautókat gyártó cégnek, amely a részvénycsomagért cserébe hozzáférést ad nagy teljesítményű elektromos hajtástechnológiájához.
A 450 millió dollárt meghaladó értékű szerződés keretében a brit luxusautó-márka a Lucid elektromos hajtáslánc- és akkumulátor-rendszereit, köztük tengerentúli startup nagy teljesítményű ikermotoros hajtásegységeit is használhatja a jövőben.
Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke szerint a megállapodás megváltoztatja a vállalat jövőbeni, EV-vezérelt növekedését.
Stratégiánk és követelményeink alapján a Lucidot választottuk, így az iparág legnagyobb teljesítményű és leginnovatívabb technológiáihoz jutunk hozzá a jövőbeni elektromos akkumulátoros járműveinkhez
– hangsúlyozta.
Az Aston Martin 2025-ben tervezi piacra dobni az első elektronikus meghajtású modelljét.
A társaság részvényei kedd délelőtt 5,5 százalékot zuhantak a londoni tőzsdén, amit az elemzők szerint az okozott, hogy a középtávú eredményszámok megerősítése mellett a vezetőség terveiben már nem szerepel konkrét értékesítési volumen, holott korábban évi 10 ezer jármű eladását tervezte a vezetőség. Az év elejétől így is elképesztő, 125 százalékos ralit mutat fel a kurzus, amit a kínai Geely tulajdonszerzése is fűtött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.