Megszünteti legolcsóbb reklámmentes csomagjait az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában a Netflix, hogy minél több előfizetőt a reklámokkal teletűzdelt csomagok felé tereljen.
A cég honlapján közzétett tájékoztatás szerint a havi 9,99 dolláros alap-előfizetés egyelőre csak az új szerződéseket érinti, akik korábban fizettek rá elő, maradhatnak a csomagban.
A streamingszolgáltató
tavaly novemberben indította el a havonta hét dollárba kerülő, reklámokkal támogatott előfizetését 12 piacon, köztük az Egyesült Államokban,
hogy új bevételi forrásokhoz jusson, miután a streaming területén éleződő verseny hatására leállt a felhasználók számának növekedése.
Májusban a Netflix a jelszómegosztási szabályokon is szigorított, ami segíthette is a reklámos csomagot választók számának növekedését. Ugyancsak májusban a cég azt közölte, hogy már ötmillióan fizettek elő a reklámos verzióra – írja a Reuters.
Mindez arra is rávilágít, hogy a gombamód szaporodó streamingszolgáltatók és a kínálat ezzel járó töredezettségének korában a televíziózás kénytelen lehet visszatérni a korábbi, elsősorban a hirdetésekből élő üzleti modellre. Bizonyos szempontból akár a Hollywoodot megbénító sztrájkok is annak az eredményei, hogy pusztán az előfizetésekből nem folyik be a korábbiakhoz hasonló bevétel, miközben a hagyományos tévécsatornák nézettsége is csökken.
A Netflix bejelentése alig pár órával előzi meg a cég idei második negyedéves eredményeinek közzétételét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.