Veszteséggel zárta a második negyedévet az Electrolux: Európa legnagyobb háztartásigép-gyártója 124 millió svéd koronás (12,1 millió dollár) üzemi veszteséget ért el, amelynek hátterében a vállalat szerint a mind lakossági, mind intézményi oldalról visszaeső kereslet áll. Az Electrolux forgalma éves viszonylatban 8 százalékkal, 32,6 milliárd koronára (3,17 milliárd dollár) csökkent.
Az Electrolux vezérigazgatója, Jonas Samuelson szerint a nagyarányú visszaeséshez sokban hozzájárult, hogy a nehéz gazdasági helyzet miatt a lakosság az alacsonyabb árakkal dolgozó vetélytársak felé fordult az elmúlt hónapokban, mély sebet ütve a svédek forgalmán. Hozzátette: az elmúlt időszakban a lakásfelújítási és építési volumen is jelentősen visszaesett Európában, a kereslet nem csak a háztartási kisgépek iránt csappant meg drasztikusan, de a beépített nagygépek iránt is.
A vállalat közleményéből az is kiderült, az Electrolux időközben megtette az első lépéseket Zanussi nevű leányvállalatának lehetséges eladására, ahogy egyéb, nem kulcsfontosságú márkaneveik értékesítése is napirendre került, ezek együttes értékét a cégnél mintegy 10 milliárd svéd koronára (974 millió dollár) becsülik.
A svéd gépgyártó vállalat a tavalyi év azonos időszakához mérten alacsonyabb marketing- és fejlesztési kiadásoknak, illetve a megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően 1,6 milliárd koronát (156 millió dollár) tudott megtakarítani.
Gondoskodva építi le hatszáz dolgozóját az ElectroluxKépzésekkel, bónuszokkal, álláskeresési támogatással segíti dolgozóit a nyíregyházi gyárát az év végéig teljesen bezáró cég. |
Az Electrolux az elmúlt időszakban közel háromezer dolgozóját bocsátotta el világszerte, a leépítések azonban még nem fejeződtek be, több száz munkavállalójától a következő hónapokban fog megválni a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.